קריסת עגורן / מנוף באתר בניה – מי הולך לשלם את הפיצוי ?

לא פעם אני כותב ומרצה על הנושא שמדאיג אותי רבות והוא בטיחות במקום העבודה. אומנם משנה לשנה אני רואה שיפור בתודעה של המעסיקים בדבר החשיבות שיש לבטיחות במקום העבודה, מעסיקים אלה מחדדים נהלים, מעבירים קורסים וימי לימוד הן לעובדים והן למנהלי הצוותים בשטח וכל אלה אכן עוזרים להקטין את היקף נזק הגוף שנגרם לעובדים.

קריסת עגורן מנוף באתר בניה

עבודה רבה עוד לפנינו וחשוב לי להסביר וללמד את המנהלים ומקבלי ההחלטות בארגון כי כל עובד שנפגע במקום העבודה זה מביא לא רק כאב וצער רב בשל נזק גוף שנגרם לעובד אלא מדובר גם בנזק כלכלי ישיר לעסק שיכול לסכן את הפעילות העסקית כולה. משכך יש חשיבות מכרעת למנוע תאונות ולחפש אקטיבית את הליקויים במקום העבודה, לחדד אקטיבית את נהלי הבטיחות שבמקום העבודה.

לפני שנתחיל אני ממליץ בחום להכיר את תקנות הבטיחות בעבודה (עגורני צריח), תשכ"ז-1966. יש לשים לב להוראות העוסקות בהקמה ופירוק בהנהלת מומחה, הקמה ופירוק במזג אוויר מסכן, מרחב למעבר לאורך המסלול ומניעת לכידה, התקנת והפעלת עגורן צריח בקרבת מיתקן חשמלי או קו חשמל עילי. אסור לדלג על פרק השביעי לתקנות: בטיחות בתחום הפעלתו של עגורן-צריח.

קריסת מנוף / עגורן באתר בניה  – כשל בטיחות במקום העבודה

כאשר לא מקפידים על בטיחות באתר בניה במיוחד כאשר עובדים עם מנוף – מתרחשות תאונות עבודה בעקבות נפילה של עובדים מגובה רב שגורמות לחבלות קשות, נכויות ונזק גוף בלתי הפיך לעובד.

קריסת מנוף האם מדובר בתאונת דרכים ו/או תאונת עבודה

באחד הפוסטים שכתבתי סקרתי מקרה שבו פגיעה ממנוף הוכרה כתאונת דרכים, במקרה ההוא דובר על משאית שמחובר אליה מנוף כחלק בלתי נפרד ממנה. כאשר המנוף מופעל על-ידי הכוח המכאני של המשאית. בעת הרמת המטען על-ידי המנוף שהונע על-ידי הכוח המכאני של המשאית נפגע העובד מהמטען המורם ובשל כך נגרם לו נזק גוף.

הפעם אני אדבר על תאונה שנגרמה עקב קריסת מנוף, מקרה זה לא הוכר כתאונת דרכים בין היתר בשל העובדה כי אין העגורן עונה לדרישות החוק – "עיקר יעודו לשמש לתחבורה יבשתית" לכן מדובר בתאונת עבודה ולא תאונת דרכים.

בעקבות קריסת המנוף / עגורן העובד נותר נכה

במקרה דנן בית המשפט דן בסוגיה שבה עגורן צריח, למנוף היו מלבד צריח, שתי זרועות. זרוע קדמית המשמשת להרמה וזרוע אחורית שעליה מורכבות 8 משקולות ביטחון בנפח כולל של 8 מ"ק. בעקבות הקריסה לעובד נגרם נזק בין היתר של 70 אחוז בנכות התפקודית, העובד / הניזוק בתאונת העבודה נוטה להתעייפות מהירה אשר מביאה אותו לידי תפקוד ירוד והפרעות בחשבון וחישוב. הוא סובל מהפרעות בשינה, מכאבי ראש ותופעות דיכאוניות ועוד…

  • הפסד השתכרות לעתיד –  1,032,487.463 ש"ח.
  • הפסד פנסיה – 150,000 ש"ח.
  • עזרת הזולת בעבר ובעתיד – 100,000 ש"ח.
  • הוצאות הטיפולים הרפואיים – הטיפולים הרפואיים מכוסים על-ידי חוק ביטוח בריאות ממלכתי ועם זאת ייתכן שבשל הפרעות וכאבים עקב הנכות ייזקק הניזוק לטיפולים של הרפואה האלטרנטיבית ותרופות שאינן בסל הבריאות או שיהיה עליו לשאת בחלק ממחיר התרופה 7,000ש"ח.
  • נסיעות –  15,000 ש"ח.

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.

[wpforms id="138" title="true" description="true"]