נפילה באוטובוס או פציעה באוטובוס מה עושים?

הפעם נענה לדינה השואלת האם נפילה באוטובוס היא תאונת דרכים ואם כן אז למי פונים ואיך מקבלים פיצוי כספי + עדכון חדש מהפסיקה של בית המשפט הקובע חד משעמית כי תאונה באוטובוס היא תאונת דרכים המזכה בפיצוי כספי את הנוסע הניזוק.

מה הפיצוי הכספי שמגיע לנוסע שנפצע וניזוק באוטובוס

נפילה באוטובוס או פציעה בזמן נסיעה באוטובוס זו תאונת דרכים

קודם כל עלינו להבין מה היא תאונת דרכים באוטובוס לאחר מכן נוכל להבין מי צריך לשלם לנו פיצוי כספי בשל נזק גוף ובסוף כמובן נדבר על כיצד נכון לדרוש את הפיצוי הכספי בעקבות התאונה.

סוגי תאונה באוטובוס

קודם כל נציין שלא באמת משנה למה או איך התרחשה התאונה / נפילה באוטובוס. מה שכן חשוב היא העובדה שבפועל התרחשה תאונה ונגרם לך נזק גוף. תאונה באוטובוס יכולה להיגרם בעקבות נפילה באוטובוס כתוצאה מעצירה פתאומית או מהאצת האוטובוס, תאונה כתוצאה מפנייה חדה / פתאומית של האוטובוס/ איבוד שיווי משקל, סגירת דלתות האוטובוס על הנוסע במהלך הירידה / העליה או פגיעה כתוצאה ממעורבות האוטובוס בתאונת-דרכים עם רכבים נוספים שעל הכביש וכמובן הרשימה אינה סגורה.

נפילה בזמן עליה או ירידה מהאוטובוס

חשוב לציין אם הנוסע נופל בזמן עליה לאוטובוס או בזמן הירידה מהאוטובוס גם אם הנוסע נופל מחוץ לאוטובוס עדיין מדובר בתאונת דרכים ! המזכה אותך הניזוק בפיצוי כספי בשל נזק גוף שנגרם לו.

הסיבה לכך ברורה לא פעם הנוסע נופל בירידה מהאוטובוס כאשר דלתות האוטובוס נפתחות למרות שהאוטובוס לא עצר עצירה מוחלטת והנוסע לא שם לב שהוא יורד בזמן תנועה קלה של האוטובוס קדימה או לחלופין בזמן שהנוסע יורד מהאוטובוס, האוטובוס מתחיל בנסיעה (בתנועה / תזוזה קלה קדימה) בזמן שהדלתות שלו עדין פתוחות ומאפשרות תנועה של הנוסעים החוצה או פנימה.

למי פונים על מנת לקבל פיצוי כספי בעקבות התאונה באוטובוס 

בזמן התאונה באוטובוס יש לפנות לנהג ולבקש פרטים מזהים שלו. בנוסף יש לפנות לנוסעי האוטובוס אשר היו עדים למתרחש ולבקש מהם עדות אם אפשר בכתב גם אם רק שורה אחת – "אני פלוני מס' ת.ז 00000 ראיתי שגברת פלונית נפלה באוטובוס בזמן שהאוטובוס עצר בעצירה פתאומית". כמובן מומלץ לבקש מס' טלפון אישי ופרטים מזהים מהעדים.

לאחר מכן יש לפנות לחברת האוטובוסים ולספר להם על התאונה ולדרוש לקבל דוח תאונה, יש לבקש מחברת האוטובוסים את נוהל התביעות במקרה של תאונת דרכים. יש מקום לשקול גם פניה לחברת ביטוח על ידי עורך הדין שלכם.

תביעה בשל נפילה באוטובוס

התביעה תוגש נגד חברת האוטובוסים ונגד המבטחת של חברת האוטובוס, במקרים מסוימים גם נגד נהג האוטובוס אשר היה מעורב בתאונת הדרכים. במקרים בהם אין פוליסת ביטוח חובה בתוקף לחברת האוטובוסים ניתן לפנות לקרנית – קרנית מטפלת בנזקי גוף בלבד ומפצה נפגעי תאונות דרכים שאין בידם לתבוע מבטח היכול לפצותם על הנזק והסבל שנגרמו להם, במקרים המנויים בחוק.

בית המשפט דן במקרה של נוסעת אשר נפלה מאוטובוס וגלגל עלה על רגלה השמאלית. הנוסעת אושפזה במחלקה הכירורגית (ילדים) של בית החולים הדסה עין כרם ועברה טיפולים שונים, הכוללים השתלות עור ברגל הפגועה. במקרה זה קבע בית המשפט כי מדובר בתאונת דרכים המזכה את הנוסעת בפיצוי כספי.

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.

[wpforms id="138" title="true" description="true"]