תאונת דרכים פגיעה מאחור

בדרך כלל מתקשרים למשרדי בבהלה ואומרים עברתי תאונת דרכים נכנסו בי מאחור או נכנסתי ברכב מקדימה מה עושים? מי אשם בתאונה מהסוג הזה והאם מקבלים פיצוי כספי מהנהג הפוגע או מחברת הביטוח?

ואם כבר מחברת הביטוח האם מדובר בביטוח חובה או מקיף שלי או של הנהג הפוגע?

פגיעת רכב מאחור

ראשית כל, כאשר אתם עוברים תאונת דרכים קודם כל נבין האם נגרם לכם נזק גוף, למשל כאבי צוואר, כאבי גב, בחילות אחרי תאונת דרכים וכל נזק פיזי אחר כתוצאה מהתאונה.

אם כן אז מגיע לכם פיצוי כספי מחברת הביטוח חובה שלכם !

כן כן חברת הביטוח חובה שלך ולא של הנהג הפוגע היא זו שתפצה אותך על נזק גוף שנגרם לך כתוצאה מפגיעת הרכב מאחור.

כאשר אנחנו מדברים על נזק גוף יש לעבור בדיקה רפואית בהקדם האפשרי, למשל להתפנות  לחדר מיון בבית חולים לצורך הבחנה ראשונית.

בנוסף והרבה מהניזוקים כתוצאה מתאונת דרכים כלל לא מודעים לכך כי יש ללכת לקופת החולים שלכם ולבקש למלא הצהרה על מערובות בתאונת דרכים ובקשה להחזר תשלומי השתתפויות עצמיות.

יש לשמור את כל התיעוד הרפואי לצורך התביעה שתגישו בעתיד נגד חברת הביטוח – ביטוח חובה (לא ביטוח מקיף) על מנת לקבל פיצוי כספי בגין נזק גוף וכן לא נזק פח דהיינו התביעה לא תתייחס לנזק שנגרם לרכב שלכם אלא רק לגוף שלכם.

נזק לרכב כתוצאה מתאונת דרכים מאחור

כאשר אנחנו מדברים על נזק לרכב כתוצאה מתאונת דרכים אנחנו מדברים על נזק לפח הרכב.

במצב דברים זה ניתן להפעיל את ביטוח הרכב המקיף שלך או לתבוע עצמאית בבית משפט לתביעות קטנות או להיעזר בעורך דין להגשת תביעה בבית משפט השלום בהליך של סדר דין מהיר.

לצורך הגשת התביעה לקבלת פיצוי כספי בעקבות התאונה מאוד מומלץ להיעזר בשמאי רכב מטעמכם אשר יבדוק את הרכב וייתן את דעתו לגובה הנזק שנגרם לרכב שלכם.

לא שווה לפספס ⇐ לפני מספר שנים פרסמתי סרטון ליוטיוב העוסק בדרך הנכונה לחשב את הפיצוי הכספי המגיע לבעל הרכב שרכבו ניזוק בתאונת דרכים. הסרטון זכה לפופולריות מאוד גדולה ברשת, לכן אני מצרף לינק לסרטון לכל המעוניין.

בקצרה – טענתי בסרטון ששמאי רכב וחברות הביטוח לא מחשבות נכון את הנזק הכספי שנגרם לבעל הרכב וכתוצאה מכך בעל הרכב מקבל פיצוי כספי נמוך משמעותית:

שמאי רכב וחברת הביטוח שכחו לספר לכם, על אופן חישוב ירידת הערך של הרכב בעקבות תאונת דרכים. שמאי רכב מחשבים את ירידת הערך של הרכב לפי ירידת ערך טכנית שהיא נמוכה מירידת ערך מסחרית שמסמלת את ערך השוק של הרכב שלכם. בית המשפט הכיר בזכותכם לדרוש לחשב את ירידת הערך של הרכב לפי ערך השוק ולא לפי ירידת ערך טכנית.

מי אשם והולך לשלם פיצוי כספי בעקבות התאונה?

רובינו יודעים כי צריך לשמור מרחק מהרכב מלפנים, אף גם רובינו נוטים להיצמד צמוד צמוד לרכב מלפנים על מנת שחלילה רכב אחר לא יכנס לנו באמצע ופה מתחילות הבעיות שכן בתי המשפט מודעים לכך – לא פעם יש אשם תורם לרכב מלפנים שעצר בפתאומיות או להפך לא התחיל בנסיעה כאשר היה צריך להתחיל לנסוע למשל באור ירוק …

כאשר מותקנת מצלמת דרך ברכב הדברים נעשים קלים הרבה יותר להוכחה אך אם אין מצלמה ברכב הנהג הפוגע מאחור יצטרך לשכנע את בית המשפט הנכבד מדוע הוא אינו אשם בתאונה ואם לא יצליח במשימה יצטרך הוא להיפרד מכספו לטובת פיצוי כספי לרכב מקדימה שניזוק בתאונה.

על מנת להבין כיצד בית המשפט קובע ומחשב את הפיצוי הכספי בעקבות נזק גוף בתאונת דרכים, ממליץ בחום לקרוא על החשיבות של נכות רפואית ונכות תפקודית ואת ההבדל בין נכות רפואית לנכות תפקודית ⇐ מה ההבדל בין נכות רפואית ונכות תפקודית | איך קובעים נכות תפקודית | תאונת דרכים ועבודה.

שם גם הסברתי את העובדה שאחוזי הנכות התפקודית יכולים להיות נמוכים משמעותית מאחוזי הנכות הרפואית וכן הרחבתי בתשובה לשאלה האם יש מה לעשות עם זה.

בנוסף כתבתי בסוגיה שאני נשאל עליה הרבה בפורום ⇐ איך לבחור עורך הדין לתאונת דרכים.

וכן כמובן שאלה המתבקשת שכל עובד שעובר תאונה שואל אותי ועליה כבר כתבתי בעבר ⇐ מתי תאונת דרכים לא תחשב לתאונת עבודה ?

ממליץ לראות את הסרטון שערכנו בעניין תאונת דרכים, כיצד לפעול מייד לאחר התאונה על מנת להקל על עצמכם בהוכחת מקרה התאונה והקיף הנזק וחומרתו כידוע פרמטרים אלה משפיעים על גובה הפיצוי הכספי.

האם תאונה בחניה כאשר הרכב חונה נחשבת לתאונת דרכים

קניתי רכב והסתבר שהוא עבר תאונות קודמות מה עושים ?

תאונת רכב בגלל קורקינט

תאונת עבודה תורת המיקרוטראומה – הנחיות ביטוח לאומי

איך מחשבים פיצוי כספי ליורשים במקרה מוות בתאונת דרכים

מוות כתוצאה מתאונת דרכים כפולה

פציעה ונפילה ברכבת האם מדובר בתאונת דרכים?

האם נהג הנפגע בתאונת דרכים אשר השתמש ברכב שאין לו ביטוח מגיע לו לקבל פיצוי כספי בשל נזק גוף ?

זכרו ידע הוא כוח רק כאשר משתמשים בו בתבונה ! 

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.