אסון באתר בניה – קריסת מנוף הוביל להרוגים

היום בפורום תאונת דרכים ועבודה אני אדבר שוב על נושא שכבר כתבתי עליו רבות בעבר – בטיחות בעבודה בגובה ובפרט כאשר אנחנו עובדים על מנוף באתר בניה.

לפני שנה כתבתי בנושא תקנות הבטיחות בעבודה (עגורני צריח), תשכ"ז-1966 כאשר כתבתי על קריסת עגורן באתר בניה ⇐ קריסת עגורן / מנוף באתר בניה – מי הולך לשלם את הפיצוי ? התייחסתי לדגשים המופנים גם לעובד וגם למעביד בהתנהלות בעבודה בגובהה על מנת להימנע מקיפוח חיי אדם.

בטיחות במקום העבודה – טל רבי עורך דין

היום התרחש אסון באתר בניה ביבנה כאשר 4 עובדים מצאו את מותם בעקבות קריסת מנוף. אותי אישית פחות מעניינת הסיבה שהובילה לכשל שבעקבותיו קרס המנוף אני אשאיר את הסוגיה לחוקרים בזירת האירוע להחליט בנדון.

מה שכן מעניין אותי באופן אישי זה כיצד היה ניתן למנוע את מותם של העובדים ומה אנחנו יכולים לעשות עוד היום על מנת להציל את החיים של העובדים האחרים הנמצאים היום בשטח באתרי הבניה וחשופים יותר מתמיד לנזקי גוף ואף מוות.

אני טוען בתוקף כי מחובתו של כל מעסיק וכל עובד טרם ביצוע העובדות באתרי הבניה לעבור הדרכה מעמיקה ויסודית בעניין הבטיחות ושיטת העבודה מול הצוותים השונים בזמן אמת. וכן לדעתי המחוקק צריך להחמיר עם הרגולציה והפיקוח וגם הענישה על כל אחד שיקל ראש בסוגיה חשובה זו.

צרפתי מאתר ynet את דבריו של שר הרווחה חיים כץ בישיבת הממשלה בהתייחסות לקריסת המנוף ביבנה.

בנוסף צרפתי מאתר ynet את דבריו של איציק לוי מפקד תחנת כיבוי והצלה רחובות.

אצרף גם את הסרטון שערכנו בזמנו במשרד העוסק בסוגיה המתבקשת עקב ריבוי פציעות באתרי בניה – את מי תובעים בשל תאונת עבודה עקב נפילה מגובה ?

מעסיק יקר אמליץ לך לקחת אחריות על העובדים שלך ועל הפעילות העסקית שלך למצוא את הזמן ולהיכנס ללינק הבא ⇐ חוקים ותקנות בבטיחות ובריאות בעבודה על מנת ללמוד לעומק ובהרחבה אודות בטיחות בעבודה – זכור ידע הוא כוח ובמקרה דנן ממש מציל חיים !

חשוב לציין כי כל מקרה של תאונה יש לבחון לגופו באופן פרטני ולכן אני ממליץ כי תפנו לעורך דין העוסק בתחום.

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.