הטרדה מינית בעבודה פיצוי כספי ללא הוכחת היקף הנזק

היום אדבר על הטרדה מינית בעבודה, כבר עכשיו אציין כי הטרדה מינית במוקם העבודה יכולה להיות מוגשת על ידי גברים ולא רק על ידי נשים. לאחרונה פנה אלי בחור מסורתי שטען כי הבוסית שלו פשוט ״חולה עליו״ ולא מפספסת הזדמנות לפרגן לו על ההופעה החיצונית שלו.

הבעיה היא שהבחור לא מעוניין בכל קשר רומנטי עם הבוסית שלו ומבחינתו מדובר בכלל בהטרדה על בסיס קבוע ועקבי במקום העבודה. הוא מסביר כי הבוסית לא תפספס כל הזדמנות להחמיא לו ולעקוץ אותו ברמיזות עקיפות בעלי גוון מיני שלא אספר עליהם בפורמט הזה.

את הכסף / הפרנסה ממקום העבודה הבחור חייב בשביל לשלם משכנתא והוצאות הבית השותפות כך שלהחליף מקום עבודה זו לא אופציה, בטח לא בזמן קורונה.

נשאלתי מה עושים במקרה כזה שישנה הטרדה מינית מתמשכת במקום העבודה?

איך בכלל מוכחים שיש הטרדה מינית במקום העבודה ?

והאם בכלל בתי הדין לעבודה פוסקים פיצוי לעובד במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה או שאולי חבל על הזמן ועוגמת הנפש לנהל מערכה משפטית מול הבוסית במקום העבודה ?

בקצרה אומר כי הגברים לאט לאט מתחילים להבין כי יש דבר כזה הטרדה מינית וזה גברי להתלונן נגד תופעת ההטרדה.

הטרדה מינית במקום העבודה טל רבי עורך דין
הטרדה מינית במקום העבודה טל רבי עורך דין

יותר מזה אומר הגברים הנשואים מתחילים להבין שזו ממש החובה שלהם לשים סוף להטרדות מיניות במקום העבודה כי אחרת זה יכול לפגוע להם בתא המשפחתי ובהתפתחות בקרירה שלהם.

מה גם שהימנעות מלפעול בזמן אמת נגד הטרדה מינית במקום העבודה יכולה להיות הרת אסון בטח שאצל גברים נשואים או בכל מערכת יחסים אחרת המתנגשת עם חיזור עיקש מצד אישה אחרת במקום העבודה.

אמר לי פעם חוקר מי שמשחק במים נרטב, ומי שמשחק באש נכווה.

לכן אם לא אומרים בזמן לצד המטריד / מחזר במקום העבודה כי הדבר לא נעים לך ובוחרים לשתף פעולה עם המטרידה על תתפעל כי בהמשך מחכה לך הפתעה.

הדבר נכון שבעתיים כאשר עוסקים אנחנו בחיזור עיקש מצד אישה במקום העבודה ובואו לא נשכח כי כאשר הצד המחוזר שולח סימנים כי אינו מעונין יותר בחיזורים שנמשכו על פני תקופה ארוכה או אז מתחיל מחול השדים כי הרגש של דחיה הוא כואב ולא נעים בלשון המעטה ולפעמים מייצר תגובה של נקמה מוגזמת ומגמתית.

אני אישית ראיתי כי במקום העבודה שעבדתי לפני שנים רבות אחת העובדות חיזרה אחרי קולגה בצורה גלויה מאוד והוא מצדו שיתף פעולה איתה, היה לו מאוד נעים לשמוע את המחמאות לכיוון שלו.

אבל זה התפוצץ כאשר היא שמעה כי הוא בחר לבלות באופן רומנטי עם משהי אחרת במקום העבודה … ואז התחיל בלגן של ממש… כאשר הוא הואשם כי ניצל אותה ואת המעמד שלה בחברה רק בשביל אינטרסים עסקים שלו וניצל אותה רגשית ועוד…

רבים לא יודעים כי כנסת ישראל חוקקה ממש חוק למניעת הטרדה מינית. חוק זה מטרתו לאסור הטרדה מינית כדי להגן על כבודו של אדם, על חירותו ועל פרטיותו, וכדי לקדם שוויון בין המינים.

יודגש כי ככל שהמטריד במקום העבודה הציע הצעות חוזרות בעלות אופי מיני לעובד במסגרת יחסי עבודה, תוך ניצול מרות ביחסי עבודה, יראו בכך הטרדה מינית, גם אם המוטרד לא הראה למטריד כי אינו מעוניין בהצעות או בהתייחסויות.

בנוסף חוק למניעת הטרדה מינית קובע כי הטרדה מינית היא גם מעשה מגונה.

כפי שקבע בית המשפט כי הטרדה מינית אפשרית גם בין עובדים המצויים באותו מעמד במקום העבודה.

אך כאשר הטרדה מינית נעשית על ידי בעל סמכות כלפי מי שנתון לסמכותו, קבע בית המשפט העליון כי מדובר בסוג חמור של הטרדה מינית. בהטרדה מינית מעמדה של מרות או השפעה, מעבר לפסול שבמעשה, יש גם למעשה ניצול לרעה של תפקיד או מעמד.

מה שרבים לא יודעים כי על מנת לקבל פיצוי כספי במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה לא צריך להוכיח את היקף הנזק כמו שנהוג בתביעות אחרות.

בגין כל עוולה לפי החוק למניעת הטרדה מינית שייקבע שהמטריד במקום העבודה עבר – ניתן לפסוק עד 120,000 ₪ בהתאם לחוק למניעת הטרדה מינית.

מה שאומר אם היו מספר מקרים של הטרדה מינית במקום העובדה למשל מעשים מגונים רבים וכן הצעות חוזרות ונשנות רבות בעלות אופי מיני – ניתן לבקש בגין כל מקרה של הטרדה מינית במקום העבודה פיצוי בגובה 120,000 ש״ח.

איך מחשבים את פיצוי הפיטורים אתם שואלים – מומלץ לראות את הסרטון הבא:

התפטרות עקב מצב בריאותי לקוי – פיצוי פיטורים

התקף לב בזמן עבודה פיצוי כספי ביטוח לאומי פורום תאונת עבודה

מה קורה אם המעביד לא הפריש לקרן פנסיה ו/או הפריש באיחור ניכר – האם יש קנס למעסיק ?

איך אני מקבל דמי אבטלה בתקופת הקורונה בלי לחכות 90 יום

האם המעסיק יכול לדרוש כסף בחזרה מהעובד בסיום יחסי עבודה

מה עושים כאשר המעסיק לא רוצה לשלם שעות נוספות ? | פיצויים על שעות נוספות

אישור מחלה פיקטיבי | נופש או לימודים בזמן חופשת מחלה | פורום תאונת עבודה

האם המעסיק יכול לדרוש כסף בחזרה מהעובד בסיום יחסי עבודה

פיטרו אותי מהעבודה בזמן מחלה האם חוקי ?

המעסיק עוקב אחרי בעבודה מה עושים | פרטיות בעבודה מה מותר ואסור

התקף לב שנגרם בעקבות סכסוך בעבודה מזכה אותך בפיצוי

האם מותר לחייב עובד ו/או מועמדים חדשים לעבודה בבדיקת פוליגרף ?

זכרו ידע הוא כוח !

חשוב לציין כי כל מקרה יש לבחון לגופו באופן פרטני ולכן אני ממליץ כי תפנו לעורך דין העוסק בתחום.

תגובה אחת בנושא “הטרדה מינית בעבודה פיצוי כספי ללא הוכחת היקף הנזק”

סגור לתגובות.