קניתי רכב והסתבר שהוא עבר תאונות קודמות מה עושים ?

היום אני אדבר על סיטואציה שבה קונה הלקוח רכב ומגלה כי היו תאונות קודמות לרכב שלא סיפרו לו עליהם.

♠ אתייחס גם למקרים שבהם הלקוח קנה רכב חדש והתגלה כי יש בו תיקוני צבע ו/או צמיגים ישנים ו/או הוחלפה כנף קדמית שמאלית ו/או הוחלף מכסה מנוע – כן כן מדובר במקרים אמיתים מהשטח.

מיכאל התקשר למשרדי וסיפר כדלקמן: "קניתי רכב והסתבר לי שהוא עבר תאונות קודמות והחברה ממנה קניתי את הרכב מסרבת לקחת את הרכב ולהחזיר לי את הכסף בחזרה, אני לא רוצה להסיע את המשפחה שלי ברכב שעבר תאונות קודמות זה ממש לא בטיחותי וכן בנוסף שילמתי הרבה מאוד כסף בשביל רכב פגום – מה אני עושה???"

כן – הסתרת מידע במכירת רכב כגון היסטורית תאונות רכב היא תופעה שמנוגדת לחוק ולחובת חובת הגילוי הנאות שהמוכר מחויב לה במכירת רכב.

אבל מה עושים בפועל לאחר שכבר מיכאל קנה את הרכב והחברה מסרבת לבטל עסקה מה האופציות שלו – זו השאלה.

קניתי רכב חדש קיבלתי רכב משומש עם תקלות שלא נגמרות

מספר טיפים שלי לפני שקונים רכב חדש או משומש מיד שניה:

♦ מומלץ לבדוק היסטורית תאונות רכב

♦ מומלץ לבדוק עבר ביטוחי של רכב

♦ ניתן לבדוק פרטים אודות הרכב לפי מספר רישוי

איך בודקים אתם שואלים ?

טיפ קטן שעושה הבדל גדול, ניתן להיכנס למרכז הסליקה של חברות ביטוח בע"מ, חברה בת של איגוד חברות הביטוח בישראל, ולהזמין מידע אודות הרכב ⇐  הזמנת מידע על רכב משומש 

לפני שאתם קונים רכב חדש ו/או משומש אני אישית ממליץ בחום !!! להכניס את הרכב למכון בדיקה ושהממצאים של הבדיקה יהיו רשומים בכתב בדוח חתום.

בדרך כלל במכון בדיקה יבדקו את הפרמטרים הבאים: מנוע, מערכת קירור, מערכת דלק, מערכת הצתה/ הזרקה, מערכת גדוש מנוע, מערכת טעינה, תיבת הילוכים, מערכת שילדה ומרכב ליקויים בעל משמעות גבוהה כגון תיקון עמודים / נמוכה כגון פגיעות פח, פגושים ופגמים בצבע… והרשימה עוד ארוכה…

לא לשכוח לבדוק אמיתות הק"מ ע"י רציפות הטיפולים ברכב וכן מומלץ לבדוק חדירת מים לרכב טרם הרכישה.

החזרת רכב לאחר קניה – ביטול עסקת רכב חדש או משומש

בדרך כלל שואלים אותי האם אפשר להחזיר רכב שנקנה מליסינג או אדם פרטי בעקבות ליקויים או פגמים ברכב? ו/או כיצד מבטלים עסקת רכב לאחר תשלום מקדמה?

♣ אומר את האמת – לאחר ששילמתם את הכסף למוכר עבור הרכב – אתם בבעיה 🙁

כאשר פונים אלי ומספרים לי: "כבר קניתי את הרכב עם הליקויים ולא רוצים להחזיר לי את הכסף מה עושים?"

אני בדרך כלל ממליץ לפעול בשיטת המזלג – קודם כל ניהול מו"מ מול המוכר לקבלת הכספים בחזרה כאשר הלקוח שלי תומך את טענותיו באסמכתאות כגון דוח מכון הבדיקה תדפיס ו/או מרכז הסליקה של חברות ביטוח בע"מ ו/או דוח שמאות ועוד..

טעות נפוצה – לחשוף במו"מ את כל המסמכים והטענות עליהם אתם מסתמכים.

במקביל לניהול המו"מ אני בדרך כלל מכין עבור הלקוח תיק משפטי שיכול לעזור לו במו"מ אבל גם בבית המשפט.

זכרו בזמן ניהול מו"מ ניתן לאסוף "מודיעין עסקי" – פרטים נוספים אודות הרכב והמוכר, מידע זה יכול לשמש אותכם בעתיד בתביעה ולהשפיע על הצלחת התביעה שלכם.

וכן כאשר אין ברירה והמו"מ לא הצליח ניתן לפנות לבית המשפט.

מה אומר החוק באשר למכירת רכב שהתגלו בו תקלות ?

מה שמיכאל לא ידע כאשר הוא התקשר אלי זה שיש חוק שמגן עליו ⇐ חוק מכירת רכב משומש (זכאות למידע וגילוי נאות), תשס"ח-2008.

החוק קובע כי מי שרכש רכב משומש זכאי לקבל מכל מוסך שבו תוקן או טופל הרכב ומכל מבטח שביטח את הרכב, כל מידע שיש בידיהם על הרכב.

חשוב לדעת כי מוסך צריך לשמור מידע על הרכב שתוקן או טופל בו למשך שבע שנים מיום התיקון או הטיפול או מיום שהמידע הגיע לידיו.

וכן גם מבטח ישמור מידע על רכב שביטח למשך שבע שנים מיום שהמידע נוצר על ידו או מיום שהגיע לידיו.

החוק – גילוי נאות במכירת רכב

כן החוק מתייחס גם לסוגיה של ציון מספר הקילומטרים ברישיון הרכב וקבוע כדלקמן: במועד ביצוע המבחן השנתי לכשירותו לתנועה של רכב משומש לפי פקודת התעבורה, תמסור תחנת הבדיקה לרשות הרישוי, את מספר הקילומטרים שעבר הרכב הנבדק בשנה שקדמה למועד הבדיקה.

חשוב – רשות הרישוי תציין ברישיון הרכב את מספר הקילומטרים שעבר הרכב הנבדק לפי ההודעה האחרונה שקיבלה מאת תחנת הבדיקה כאמור בסעיף קטן (א) ואת המועד שבו נמסרה לה ההודעה האמורה.

חשוב לי להדגיש כי כל מקרה יש לבחון לגופו ואין לראות באמור לעיל משום ייעוץ משפטי פרטני כל מקרה דורש בדיקה יסודית ומעמיקה טרם קבלת החלטה.

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.

[wpforms id="138" title="true" description="true"]