עובד נפל ממלגזה האם תאונת דרכים שהיא תאונה עבודה המזכה בפיצוי כספי | פורום תאונת דרכים ועבודה

היום בפורום תאונת דרכים ועבודה אדבר על תאונה שאירעה לעובד תוך כדי ועקב העבודה, כאשר העובד נפל ממלגזה ונגרם לו נזק גוף כאשר השאלה העיקרית היא מי הולך לשלם את הפיצוי הכספי לעובד בעקבות התאונה וכן מה הן הזכויות שלו מכוח החוק.

השאלה הראשונה שאשאל את עצמי מי הולך לשלם פיצוי כספי לעובד שניזוק בעקבות הנפילה מהמלגזה?

לצורך כך אצטרך לענות על השאלה הבאה – האם עובד שנפל ממלגזה ניתן להחיל עליו את חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים ⇐ האם מדובר בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה.

כבר עכשיו אספר כי במקרה דנן חברת הביטוח טענה בפני בית המשפט כי לא מדובר בתאונת דרכים כאשר לשיטתה המלגזה אינה רכב מנועי כהגדרה בחוק ולכן אין לפסוק פיצוי כספי לעובד מכוח החוק.

עובד נפל ממלגזה האם תאונת דרכים שהיא תאונה עבודה המזכה בפיצוי כספי
עובד נפל ממלגזה האם תאונת דרכים שהיא תאונה עבודה המזכה בפיצוי כספי

אני מתאר לעצמי שהצלחתי לבלבל אותך ! האמת זו התגובה שאני זוכה תמיד כאשר אני מספר על המקרה הזה.

אני אסביר כי הקושי הראשון הוא בתקנות התעבורה הקבוע כי מכונה ניידת שמהירותה נמוכה מ-30 קמ"ש, לא רשאית לנוע בכביש עירוני או בין עירוני אלא אם קיבלה היתר מקצין משטרה, למעט 500 מ'.

במקרה דנן מהירותה המרבית של המלגזה המעורבת הינה 25 קמ"ש. לכן לא מתקיים מבחן הכשירות הנורמטיבית.

מבחן הכשירות הנורמטיבית קובע כי על פי דיני התעבורה יש לכלי היתר לנוע בכביש, למלגזה הזו אין היתר כזה.

אבל וזה אבל גדול – המלגזה מקיימת הגדרת "רכב מנועי" שבחוק בחלופה אחרת שבהגדרה, והיא "רכב הנע בכוח מכני על פני הקרקע ועיקר ייעודו לשמש לתחבורה יבשתית".

אסביר – האם המלגזה שנוסעים בה במסגרת העבודה לצורך שינוע אנשים או מטענים רק מטר או שניים קצת ימין וקצת שמאלה ולא קילומטרים עדיין נחשבת לרכב מנועי כהגדרה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ?

בקצרה אספר כי בית המשפט קבע כי מדובר בתאונת דרכים (תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה) ולכן מגיע לעובד פיצוי כספי מחברת הביטוח.

על מנת להבין כיצד בית המשפט קובע ומחשב את הפיצוי הכספי ממליץ בחום לקרוא על החשיבות של נכות רפואית ונכות תפקודית ואת ההבדל בין נכות רפואית לנכות תפקודית ⇐ מה ההבדל בין נכות רפואית ונכות תפקודית | איך קובעים נכות תפקודית | תאונת דרכים ועבודה.

שם גם הסברתי את העובדה שאחוזי הנכות התפקודית יכולים להיות נמוכים משמעותית מאחוזי הנכות הרפואית וכן הרחבתי בתשובה לשאלה האם יש מה לעשות עם זה.

בנוסף כתבתי בסוגיה שאני נשאל עליה הרבה בפורום ⇐ איך לבחור עורך הדין לתאונת דרכים.

וכן כמובן שאלה המתבקשת שכל עובד שעובר תאונה שואל אותי ועליה כבר כתבתי בעבר ⇐ מתי תאונת דרכים לא תחשב לתאונת עבודה ?

זכרו ידע הוא כוח ! 

חשוב לציין כי כל מקרה של תאונה יש לבחון לגופו באופן פרטני ולכן אני ממליץ כי תפנו לעורך דין העוסק בתחום.

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.