איך לבחור עורך הדין לתאונת דרכים | פורום תאונת דרכים | פיצוי כספי בעקבות תאונה

היום אני אענה על שאלת השאלות, אין חודש שעובר ולא שואלים אותי את השאלה, במיוחד מדובר בלקוחות שבאים אלי לאחר שקיבלו שירות משפטי קודם לכן, שלא לשביעות הרצון שלהם- "איך לבחור את העורך דין המומלץ לתאונת דרכים שיעזור לי לקבל את הפיצוי הכספי המרבי בעקבות תאונת הדרכים שעברתי" ו/או ״האם יש טיפים לבחירת עורך דין טוב לתאונת דרכים״.

בחרתי להרים את הכפפה – להיענות לאתגר ולכתוב מספר מילים על מנת להקל עליכם בבחירת העורך הדין לתאונת דרכים – 3 טיפים שיכולים לעזור לכם לבחור את העורך דין הנכון שילווה אתכם בתביעה כאשר עברתם תאונת דרכים.

עורך דין מומלץ לתאונת דרכים חיפה תל אביב חדרה באר שבע אילת כיצד לבחור עורך דין טל רבי
איך לבחור עורך דין לתאונת דרכים

עורך דין מומלץ לתאונת דרכים – טיפ 1

אתם מתקשרים לעורך דין לתאונת דרכים או מגיעים לפגישה עמו וישר בפגישה הוא מחשב לכם בעזרת מחשבון קסמים את הפיצוי הכספי שתקבלו בעקבות נזק גוף שנגרם לכם כתוצאה מתאונת הדרכים.

ונניח הוא משתמש במחשבון הקסמים לאחר שהוא בוחן את המסמכים הרפואיים שלכם הכולל גם את התיק הרפואי מבית החולים וכן לאחר שהקשיב לכם בסבלנות כיצד התרחשה התאונה.

עדין ואני מדגיש עדין עם כל הכבוד למחשבון הקסמים, לא המחשבון ולא העורך דין לא מונה על ידי בית המשפט כמומחה רפואי ולהזכירכם מומחה מטעם בית המשפט הוא זה שיקבע את אחוזי הנכות שלכם בעקבות תאונת הדרכים והוא זה שימליץ לבית המשפט בחוות הדעת שלו מה הוא נזק גוף שנגרם לכם בתאונת הדרכים וכן בהתאם לחומרת הנזק יקבע הפיצוי הכספי שלכם על ידי בית המשפט ולא על ידי הצעתו האדיבה של העורך דין שלכם.

◊ על מנת להבין כיצד בית המשפט קובע ומחשב את הפיצוי הכספי ממליץ בחום לקרוא על החשיבות של נכות רפואית ונכות תפקודית ואת ההבדל בין נכות רפואית לנכות תפקודית ⇐ מה ההבדל בין נכות רפואית ונכות תפקודית | איך קובעים נכות תפקודית | תאונת דרכים ועבודה.

רגע ומה עם הצעת פשרה מטעם בית משפט לאחר שמוגשת התביעה – בדרך כלל בפרקטיקה לאחר שמוגשת התביעה מטעם הניזוק בתאונת הדרכים ולאחר שמוגש גם כתב ההגנה מטעם חברת הביטוח ויתר המסמכים למשל כמו תחשיב נזק – נותן בית המשפט הצעה לפיצוי כספי שהצדדים יכולים להסכים להצעת הפשרה ואז מתייתר הצורך בניהול ההליך המלא – הרי עורך דין לתאונת דרכים אינו יכול לדעת מה היא ההצעה הכספית לפשרה שיציע בית המשפט אז איך הוא יכול לזרוק מספרים לאוויר בפגישה הראשונה עם הלקוח הפוטנציאלי.

מוסר השכל – אם אמרו לכם כבר בפגישה הראשונה כמה אתם הולכים לקבל פיצוי כספי בעקבות תאונת הדרכים – תחשבו פעמים ואם צריך גם שלוש.

אני חושב כי תפקידו של עורך דין לתאונת דרכים הוא לעזור לבית המשפט ולמומחה מטעם בית המשפט לקבל תמונה בהירה ומקיפה בייחס לנזק גוף שנגרם לכם בעקבות תאונת הדרכים וזאת הוא עושה בין היתר על ידי ביסוס תשתית עובדתית רפואית ומשפטית ואילו בית המשפט ורק בית המשפט יקבע מה הוא הפיצוי הכספי שמגיע לכם.

עורך דין מומלץ לתאונת דרכים – טיפ 2

התקשרתם לעורך דין לתאונת דרכים או הגעתם לפגישה עמו והוא מציין כי מדובר במקרה פשוט ואין מה להתרגש במיוחד לאור שנות הניסיון שלו נוכח העובדה כי הוא ראה הכל ושמע הכל ולכן אין מה לחשוש – פיצוי כספי מירבי מובטח לכם כך הוא קובע נחרצות.

אומר כבר עכשיו ובצורה הברורה ביותר – שני אנשים שעברו תאונת דרכים ולשניהם נפגעה הרגל לצורך הדוגמה בעקבות פגיעת רכב במעבר חציה – האם שניהם יקבלו פיצוי כספי זהה בעקבות תאונת הדרכים?

התשובה בדרך כלל לא – אני אסביר, כי כאשר מחשבים פיצוי כספי לניזוק בתאונת דרכים בין היתר מחשבים אובדן כושר עבודה ובמקרה שלנו אם הניזוק הראשון הוא רקדן במקצועו וגילו 28 ואילו הניזוק השני בתאונת הדרכים הוא עורך דין שמרבית עבודתו מתבצעת בישיבה וגילו 58.

הרי ברור לכם שהפיצוי הכספי יהיה שונה נוכח העובדה כי הקרירה של הרקדן ככול הנראה הסתימה לאור מקרה התאונה ואילו העורך דין עם התאמות מסוימות והסתגלות מחודשת לסביבת העובדה שלו יכול להמשיך בעבודתו עם מגבלות מסוימות.

בנוסף גילו של נפגע תאונת דרכים גם משפיע על גובה הפיצוי הכספי ואם כבר מדברים על גיל ומה עם עבר רפואי קודם לתאונה של הניזוק? הרי גם לזה יש לתת את הדעת !

האם מדובר בתאונת דרכים ראשונה או אולי טרם מקרה התאונה כבר היו מגבלות רפואיות קודמות לניזוק בתאונת הדרכים והתאונה הנוכחית אולי רק החמירה את המצב אך לא היא שגרמה לנזק הראשוני.

מוסר השכל – עם כל הכבוד לאמירה של ראיתי הכל שמעתי הכל – כל מקרה תאונה וכל ניזוק הוא עולם ומלואו ולכן יש להתייחס בכובד ראש וברצינות מרבית לכל ניזוק – אין מקום לשכפל מידע ו/או ידע ויש הכרח לעבוד על תיק תאונת הדרכים כאילו זה התיק הראשון במשרד ויש לרכז את מירב תשומת הלב מתחילת הטיפול בלקוח ועד לסופו.

עורך דין מומלץ לתאונת דרכים – טיפ 3

התקשרתם לעורך דין לתאונת דרכים או הגעתם לפגישה והוא לכל אורך השיחה מרוכז בעצמו, בתיקים שניהל, בשנות הניסיון שלו ולא במקרה התאונה שלכם – מומלץ לחשוב פעמים.

אם נותן השירות שאיתו אתם מנהלים שיחה חוזר על המילה אני חכם, אני מקצועי אני ורק אני יותר מ- 3 פעמים בשיחה אחת ייתכן שהוא באמת חושב ומאמין כי הוא מרכז השיחה ולא אתם.

בסופו של יום אני מאמין כי עורך דין טוב לתאונת דרכים קודם כל הוא נותן שירות טוב וככזה הוא צריך להקשיב היטב לצרכים של הלקוח שלו.

כפי שלימד אותי המנטור שלי – לא מספר השנים שעל העוגה זה מה שמסמל אם הבן אדם חכם יותר ומצליח יותר אלא כיצד הוא מנצל כל שנה ושנה במהלך חיוו היא האינדיקציה שיכולה ללמד על יכולתיו האישיות והמקצועיות.

בנוסף מומלץ לבדוק האם בכל שנה ושנה טרם הוא לפחות במשהו לקהילה שלו או רק היה מרוכז בעצמו שאז אין הרבה תועלת מאדם שכזה לסובבים אותו ובטח שלא נגדיר אותו כנותן שירות לקהילה.

פגשתי עורכי דין שרק 3 שנים במקצוע והם יותר ממקצועיים ונמרצים, שירותים ואדיבים, נלחמים על כל לקוח עם הלב שלהם והנשמה יחד. פגשתי גם עורכי דין שהם 35 שנה במקצוע שהזמן עשה את שלו והם מחכים כל יום לפרישה המיוחלת.

מוסר השכל – חשוב שעורך דין שלכם יהיה קודם כל רגיש לצרכים שלכם ואם הוא שירותי ואדיב זה תמיד יכול לעזור, כמובן שאם יש לו ממליצים זה יכול להקל על הבחירה שלכם.

בנוסף כתבתי בעבר גם בנושא של ⇐ החלפת ייצוג של עורך דין לתאונת דרכים – ביטול הסכם שכר טרחה מוזמן להיכנס וללמוד את האפשרויות העומדות בפניך.

כמובן כל מקרה יש לבחון לגופו באפן פרטני ובהתאם למוסכם בין העורך דין ללקוח במעמד חתימת הסכם ההתקשרות / הסכם שכר טרחה.

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.