תביעה נגד בעל מוסך שהפעיל מוסך פיראטי מוסך ללא רישיון

לאחר פגישה עם הלקוח שלי החלטתי לכתוב היום בפורום תאונת דרכים על סוגיה מוכרת לצערי במחוזותינו והיא הפעלת מוסך ללא רישיון או בשמם העממי מוסכים פיראטיים.

למה אני אומר לצערי אתם שואלים, כי בדרך כלל אלה שמפעילים מוסך ללא רישיון הם לא תמיד עבריינם ונקלעים הם לסיטואציה מורכבת וסבוכה כאשר פועלים בניגוד לחוק בלי שבאמת הבינו מלכתחילה את ההשלכות של המעשה שלהם.

נכון אני יודע שיש כאלה שפועלים בניגוד לחוק תוך זיוף מסמכים ותעודות הקשורים לרכב.

יש מוסכים פיראטיים שמוכרים חלקי חילוף לרכב כאשר אינם מתאימים לסוג הרכב או חלקי החילוף יצאו מכל שימוש למשל נלקחים מרכב אחר שעבר תאונה – מה שמסכן את בעל הרכב המקבל שירות במוסך במוסך הפועל ללא רישיון ומובן את ייתר המשתמשים בכביש.

אבל היום בחרתי להתמקד בכתיבה בבעלי מוסכים פיראטיים הפועלים ללא רישיון שלא בכוונה תחילה אלא ממקום שפשוט לא מבינים את החוק ואת ההשלכות הקשות של המעשה.

תביעה נגד מוסך שפעל ללא רישיון
תביעה נגד מוסך שפעל ללא רישיון עורך דין טל רבי

הפעלת מוסך ללא רישיון מה העונש שפוסק בית המשפט

כבר עכשיו אומר כי כאשר אתה מפעיל מוסך ללא רישיון תדע כי אתה חושף את עצמך לסנקציות וקנסות כמובן כל מקרה יבחן לגופו וכן בהתאם לשקול הדעת של בית המשפט הנכבד:

  • מאסר על תנאי.
  • קנס שיכול להגיע ל 40 אלף ש"ח ולפעמים גם הרבה מעבר.
  • צו לסגירת המוסך לאלתר.

בנוסף אתה חושף את עצמך לתביעות מצד הלקוחות של המוסך אשר יכולים לטעון ובצדק כי הטעתה את הלקוחות שלך בעלי הרכב בעת קבלת הרכב לתיקון וכי הלקוחות לא ידעו כי אתה פועל בניגוד לחוק ומפעיל מוסך ללא רישיון.

בדרך כלל הלקוחות יתבעו את בעל המוסך שפעל ללא רישיון להפעלת מוסך כאשר טעונים הם כי הטיפול לרכב גרם נזק לרכב ואז כמו תיבת פנדורה נחשפת העובדה כי מלכתחילה היה אסור לבעל המוסך לגעת ברכב.

בדרך כלל הטיעון המרכזי בתביעה זו היא הטענה כי הפעלת מוסך ללא היתר משמע אסור לך לתקן את הרכב של הלקוחות והדבר מסכן אותם ואת יתר המשתמשים בכביש שכן מי ירצה מוסכניק ללא תעודות מתאימות והכשרה מתאימה שיתקן לו מערכת הבלמים ברכב.

החמור הוא כי הדברים האלה נחשפים ברגע של תאונה ואז מתחילים לחקור האם הרכב היה כשיר לנסיעה, מתי הרכב עבר טיפולים, איזה טיפולים ובאיזה מוסך.

יתרה מכך גם אם אין רשלנות בטיפול המכני שהעניק המוסך שפעל ללא רישיון לבעל הרכב שהיה מעורב בתאונת דרכים למשל בתיקון מערכת הבלמים – עצם העובדה כי בעל המוסך פעל ללא היתר מעבירה אליו את הכדור להוכיח כי מחדל זה אינו הגורם הרלוונטי לתאונת הדרכים שהתרחשה לאחר הטיפול במוסך שפעל ללא היתר.

אם טרם יש לך רישיון להפעלת מוסך ואתה / את מפעיל מוסך פיראטי – אני ממליץ לך בחום כבר עכשיו לפעול להסדרת הפעילות העסקית שלך.

אני מצרף לך לינק לאתר ממשלתי של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שבו ניתן להגיש טפסים לבקשת רישיון מוסמך – אתר ממשלתי להסדרת רישיון הפעלה למוסך.

זכרו ידע הוא כוח אם יודעים להשתמש בו נכון ! 

חשוב לציין כי כל מקרה יש לבחון לגופו באופן פרטני ולכן אני ממליץ כי תפנו לעורך דין העוסק בתחום.