רשלנות רפואית בטיפול לייזר | תביעה הסרת שיער בלייזר | כוויות מלייזר

היום אני אדבר על נושא שמטריד לא מעט נשים אבל אדגיש כי גם גברים פונים אלי בשאלה – האם מכון הלייזר אחראי כלפי בכל הקשור לצלקות או נזק גוף כתוצאה מטיפול ליזר להסרת שיער בגוף ???

♣ אספר היום על מקרה אמיתי של אישה שסבלה מבעיות הורמונאליות – שיעור יתר בגוף והיפר פיגמנציה היא הופנתה על ידי רופא העור שלה לטיפול להסרת שיער באמצעות לייזר. 

הגברת לא ידע כי טיפול להסרת שיער באמצעות מכשיר הלייזר יסתיים בצלקות וכתמים בגופה… וספק רב אם היא יכולה הייתה לדעת מלכתחילה… ואילו ידעה ספק אם הייתה בוחרת בשיטת טיפול זו או במכון הספציפי שבו טופלה.

רשלנות רפואית בטיפול לייזר תביעה הסרת שיער בלייזר כוויות מלייזר

רשלנות רפואית בטיפולי הסרת שיער

אסביר כי טרם תחילת טיפול רפואי ובטח טיפול להסרת שיער בלייזר באזור הפנים אך זה נכון לכל הגוף – צריכים לעשות בדיקה מקיפה המתמקדת באופן הטיפול, בשיטת הטיפול וכמובן באינטנסיביות הטיפול ולא פחות חשוב בתעודות והכשרה שעברו המטפלים.

אני טוען כי לפני כל טיפול לייזר להסרת שיער יש חובה להיפגש עם יועץ מקצועי בתחום על מנת שיבחן האם ניתן לעשות טיפול לייזר ואיזה סוג טיפול בהתאם לצרכים של כל מטופל או מטופלת.

כוויות לאחר טיפול בלייזר להסרת שיער האם מדובר ברשלנות רפואית ?

אדגיש כבר עכשיו כי אני טוען כי המטפל צריך לספר למטופל על תופעות לוואי של הטיפול בלייזר להסרת שיער טרם מתחילים בסדרת הטיפולים ללקוחה / הלקוח ובטח שעוד לוקחים את הכסף של המטופל וקובלים אותו לעסקה שלעיתים היא כלל לא זולה.

גם אם המטופל לא שאל ו/או התעניין אודות תופעות הלוואי זמן טיפול לייזר ולאחר הטיפול בליזר עדיין לשיטתי המטפל צריך להזהיר את המטופל לסכנות שיש בזמן ולאחר טיפול להסרת שיער.

בנוסף אני אומר כבר עכשיו כי לדעתי לא מספיק להגיד לא מומלץ לצאת לשמש לאחר טיפול להסרת שיער בלייזר ⇐ אלא יש לציין גם למה ?! מה יכולות להיות ההשלכות של חשיפה לשמש לאחר טיפול בלייזר. 

למשל ישנם מטופלים שהחשיפה לשמש לאחר טיפול בלייזר מסכנת אותם לנזקים בריאותיים ואסתטיים יותר מאחרים ולכן חשוב להדגיש בפניהם את הסכנות של שהייה בשמש לאחר טיפול להסרת שיער מהגוף.

אחת הסכנות הבולטות לחשיפה לשמש לאחר הסרת שיער בליזר היא כוויה משמש !

במקרה של הגברת שסיפרתי בתחילת הפוסט, לאחר טיפול בהסרת שיער נחשפה היא לשמש כאשר היא טוענת כי עובדי המכון לא הזהירו אותה אודות ההשלכות האפשריות שיכולות להיות לשהייה בשמש לאחר טיפול ולכן לשיטתה הכוויות שנגרמו בכל החלקים שבהם עברה טיפול  בהסרת שיער נובעים מרשלנות של המכון – שלא הזהיר אותה במפורש על הסכנה לכוויות.

חזרתי עם כוויות וצלקות מטיפול בלייזר מה עושים ?

אם חזרתם עם כוויות וצלקות לאחר טיפול בהסרת שיער בליזר, אני ממליץ קודם כל לפנות למכון ולשתף אותם בתוצאות הטיפול להסרת שיער.

כן אני ממליץ במקרים מסוימים לפנות גם לרופא ואם צריך ניתן לבקש גם הפניה לפלסטיקאי על מנת שיתרשם מחומרת הכוויות או הצלקות בעקבות טיפול הלייזר.

תביעה בשל רשלנות רפואית בעקבות הסרת שיער בלייזר טיפול שניגמר עם כוויות וצלקות מלייזר

החלטתם להגיש תביעה בעקבות טיפול רשלני בהסרת שיער – ייתכן מאוד שתצטרכו מומחה רפואי מטעמכם שיכתוב חוות דעת – למשל מומחה לכירורגיה פלסטית שירשום חוות דעת התומכת בטענות שלכם לעניין הנזק בעקובת טיפול לייזר לא מקצועי וגרימת נזק גוף שאינו הפיך בדמות צלקות, כוויות או כתמי צבע באזורי גוף חשופים ורגישים שפוגעים לא רק באסתטיות אלא גם ממש "מכערים".

סעיפי חוק רלוונטיים לתביעת רשלנות בגין נזק גוף שנגרם בעקבות טיפול לייזר להסרת שיער

בקצרה אזכיר את סעיף 35 לפקודת הנזיקין, סעיף 36 לפקודה כן ניתן להתייחס גם להפרת חובת הזהירות  וכמובן קשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות לנזק הנטען למטופל בעקבות טיפולי לייזר להסרת שיער.

סעיף 35 לפקודה: רשלנות עשה אדם מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות, או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה באותן נסיבות, או שבמשלח יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות – הרי זו התרשלות; ואם התרשל כאמור ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות, והגורם ברשלנותו נזק לזולתו עושה עוולה.

סעיף 36 לפקודה: החובה האמורה בסעיף 35 מוטלת כלפי כל אדם וכלפי בעל כל נכס, כל אימת שאדם סביר צריך היה באותן נסיבות לראות מראש שהם עלולים במהלכם הרגיל של דברים להיפגע ממעשה או ממחדל המפורשים באותו סעיף.

מה פוסק בית המשפט כאשר יש רשלנות בטיפול לייזר להסרת שיער

יש להזכיר כמובן כי כל מקרה יש לבחון לגופו, בלי להיכנס לכל פרטי המקרה הקונקרטי ועל מנת לקצר בכתיבה אומר רק כי בית המשפט אשר דן במקרה שהוזכר בתחילת הפוסט קבע כדלקמן:

◊ המכון הקדיש זמן למטופלת במפגש הראשוני טרם תחילת הטיפולים, אך הייתה חסרה פגישה נוספת ומהותית יותר של המטופלת עם מומחה על מנת לבחון את נתוניה הרופאים של המטופלת טרם תחילת הטיפול להסרת שיער בלייזר – על מנת להתאים לה טיפול מתאים והולם.

היעדר פגישה כזו בין המטפלת למומחה ובעל הכשרה רצינית בתחום רפואת העור והסרת השיער באמצעות מכשיר הלייזר מצביעה על גישה חובבנית וקיצור דרך שכן המכון התיימר ליתן טיפול קוסמטי המתקרב לתחום רפואי דבר המחייב טיפול מקצועי כיאות לסוגייה זו.

♦ בית המשפט התרשם כי המכון כאשר דילג על השלב של הבדיקה והייעוץ המקצועי עם מומחה לטיפול בהסרת שיער בלייזר העביר את המטופלת ישר  לידיה הבלתי מקצועיות של קוסמטיקאית שהכשרתה דלה.

בית המשפט מציין כי לא התרשם מניסיונה של הקוסמטיקאית, מיומנתה, מומחיותה והידע שברשותה בנושא השרת שיער באמצעות מכשיר לייזר וניסיונה לתאר עצמה כמומחית נלעג אם לא מעבר לכך ומעורר תהיות באשר לרצינותו של המכון במתן טיפול ראוי ללקוחותיו.

בית המשפט גם לא הבין כיצד זה שהקוסמטיקאית הפכה בין לילה וללא הכשרה מקוצעית מוכחת גם למומחית באבחון סוגי עור, בעיות בו והתאמת הטיפול הראוי ובלתי מזיק למטופלים.

◊ בית המשפט מדגיש כי המכון דילג על שלב חשוב והכרחי של אבחון והתאמת טיפול ע"י גורם רפואי מקצועי בהופכה את המטופלת לשפן ניסיונות בשיטת ניסוי וטעיה שאין לאפשרה בבני אדם.

ניתן לצפות ולדרוש מהמכון לטיפולי הסרת שיער בלייזר גישה מקצועית ואחראית בגיבוש תכנית הטיפול עם בקרה זהירה כדי לעקוב אחר תוצאותיו והשלכותיו – דבר שלא נעשה.

לסיכום – טרם תחילת טיפול בהסרת שיער בלייזר מומלץ בחום לבדוק את המקצועיות של המכון וכן ניתן לבקש לראות תעודות והסבר מעמיק על אופן הטיפול והשלבים שבו. כמובן זכותכם המלא להיחשף לסיכונים שבטיפול ולקבל הדרכה כיצד למזער ככול הניתן את תופעות הלוואי.

במקרה של נזק גוף ממליץ בחום לפנות למכון עצמו לקבלת תשובות אך גם לרופא המוסמך לאבחן את נזק הגוף ואת התוצאה לגרימתם.

חשוב להדגיש כי במקרה של רשלנות רפואית בטיפול לייזר, תביעה הסרת שיער בלייזר, כוויות מלייזר אני ממליץ לפנות לעורך דין העוסק בתחום, פורום תאונות זה לא נועד להחליף ייעוץ משפטי פרטני ואישי. 

להרחבה אודות רשלנות רפואית היכנס לפרסומים קודמים שלי 

רשלנות רפואית בעקבות צלקת אצל התינוק או אמו לאחר ניתוח קיסרי האם רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בעקבות ניתוח עמוד שידרה שהסתבך

רשלנות רפואית בניתוח שאיבת שומן | תביעה נגד הרופא המטפל

רשלנות רפואית בעקבות טיפול שיניים שגרם נזק למטופל | מתי פוסקים פיצוי כספי למטופל

רשלנות בניתוח הגדלת או הקטנת חזה או הרמת חזה | ניתוח פלסטי שהסתבך

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.