האמת על הליך פשיטת רגל והתנאים למתן הפטר מחובת

היום אדבר על אדם הנמצא בחובות ושוקל לפתוח ביוזמתו בהליך פשיטת רגל, אספר לכם את האמת מאחורי הקלעים והיא כי לא הכל ורוד.

כן אני יודע שספרו לך כי יש הטבות והקלות לפושטי רגל ורק בגלל זה שווה לנסות את המזל, הרי מה יש לחייב להפסיד – כך לפחות אני שומע פעם אחר פעם.

אז זהו שלהליכים משפטים לא מתייחסים כרולטה רוסית – בשיטה של ננסה מקסימום נצליח.

וכן אני לא רוצה לאכזב אותך אבל הליך פשיטת הרגל לוקח זמן והוא מורכב ממדרגות התקדמות רבות ולפעמים נמשך יותר מ 4 שנים.

לכן כשאני שומע מאנשים שפונים אלי ומספרים לי שאמרו להם שזה ממש "בקטנה" ומדובר בטופס קטן וחמוד שבזכותו ניתן לעשות קסם ולמחוק חוב של מיליון שקל ויותר וכי עורך דין מומחה, תותח, כריש עובד עליו לא יותר משעה… זה לפחות מה שהם קראו באינט'.

אני ממליץ בדרך כלל לפונים מהסוג הזה לחכות עם הטופס החמוד הזה כי אני מבין שהם ככול הנראה עדיין לא בשלים ומבינים מה מחכה להם ולמשפחה שלהם בהליך הפטר מחובות.

טל רבי עורך דין ויועץ עסקי כותב על האמת שבהליך פשיטת רגל
האמת על הליך פשיטת רגל הסדר חובות

בהליך פשיטת הרגל מדברים על החייב והחובות שלו – לא מדברים על הילדים של החייב והעתיד שלהם

לפעמים בפרקטיקה אני מרגיש כי שוכחים שמאחורי החייב עומדת משפחה שלמה וכי החלטה לא נכונה של החייב לעניין פתיחת הליכי פשיטת הרגל וגם בעיקר לאופן ניהול ההליכים המשפטים בבקשה להפטר – תשפיע ישירות על העתיד של הילדים של החייב.

מה הילדים של החייב יאכלו וכמה פעמים ביום, מה הם ילבשו, איפה הם ילמדו, באיזה שכונה הילדים יגרו, האם ב 38 מעלות חום בליל קיצי יהיה לילדים מזגן בחדר השינה ועוד…

ישנם חייבים הפותחים מיוזמתם בהליכי פשיטת רגל כי הבטיחו להם "ארוחות חינם" חייבם אלה משקעים הרבה מאוד כסף לצורך קידום ההליך המשפטי לצורך קבלת צו ההפטר המיוחל ובסופו של דבר מוצאים עצמם עם מינוס עוד יותר גדול טרם פתיחת ההליך פשיטת הרגל.

אומר את זה בצורה הכי ברורה, אתם שומעים וקוראים באינטרנט רק על הליכי פשיטת רגל שהצליחו.

את הבקשות להפטר של החייבים שנדחו ו/או לא הסתיימו בקבלת צו ההפטר המיוחל אתם בדרך כלל לא שומעים ולא רואים.

לכן אם בוחרים לפתוח בהליך משפטי של פשיטת רגל, בבקשה תשקיעו את מירב הכסף שיש לכם על מנת לבחון את הכדאיות של ההליך מלכתחילה ולאחר מכן תתכנו היטב את האסטרטגיה של ניהול ההליך שימשך 4 שנים – אם לא יותר.

אין מקום להתפתות לעצות חינם או להסתמך על הניסיון של השכן שלך שאצלו התקבל צו ההפטר המיוחל – כן כי גם השכן שלך לא יספר לך את כל האמת.

החייב רוצה אוויר ולכן פותח בהליכי פשיטת רגל

אומר בקצרה כי ישנה אסטרטגיה שהחייב מבקש לפתוח בהליך פשיטת הרגל רק על מנת לעצור את העיקולים וכל ההגבלות שחלים עליו ועל משפחתו.

כמו שאני אומר החייב מבקש להרים את הראש מעל המים ולקחת קצת אוויר לנשימה ולכן בוחר כצעד אסטרטגי לפתוח בהליכי פשיטת רגל.

התנהלות מול נושים במסגרת ההוצאה לפועל היא מתישה מתסכלת וכואבת במיוחד כאשר תופעת הלוואי היא הדינמיקה בבית כאשר מאחורי כל עיקול עומד ריב, בכי של בני המשפחה הרי להיות בחובות זה לחץ נפשי פסיכולוגי אדיר על כל בני המשפחה !!

ולכן ישנם חייבים המבקשים מקלט זמני בדרך של בקשה לפתיחת הליכי פשיטת רגל.

בתקופה שבקשתו של החייב להפטר מחובות נבחנת בבית המשפט, החייב בדרך כלל משלם סכום סמלי כל חודש בחודשו למשל 1,000 ש"ח, מה שמאפשר לו להתאפס כלכלית ונפשית ולשקם את משפחתו לפחות במהלך שנתיים שלוש תלוי מקרה.

וגם אם בסופו של יום בקשתו להפטר לא מתקבלת ו/או הוא לא עומד בתנאים לקבלת צו ההפטר עדיין הוא הרוויח זמן שאפשר לו להתחזק כלכלית ונפשית בלי עיקולים והגבלות הרובצים עליו וכן זמן עולה כסף אבל במקרה דנן מדובר בדרך כלל בתשלומים זמנים והם לא גבוהים במיוחד.

הם רוצים שאמכור להם אשליות ואספר כי אני מוחק חובות בהליך פשיטת רגל כל יום שני וחמישי

לא מזמן נפגשתי עם קולגה במשרדי והוא ביקש את עצתי, הוא סיפר לי כי כל פעם שמגיעים אליו חייבים הרוצים לפתוח בהליך פשיטת רגל, דורשים הם לשמוע ממנו הבטחות על מחיקת חובות באלפי שקלים כפי שראו באינטרנט.

הקולגה ביקש לדעת מה אני מספר לחייבים הפונים אלי לקבלת עזרה עם חובות שנוצרו להם ומה אני מספר להם על הליך פשיטת הרגל.

תשובתי הייתה קצרה – אני מספר / משקף להם את האמת.

הקולגה נדהם ואמר כי אם ככה אז איזה חייב מלכתחילה ירצה את עזרתי ועוד כאשר משלם הוא על עבודתי מכסף שגם ככה אין.

גם במקרה הזה תשובתי הייתה קצרה – חייבים שנמאס להם מסיפורים על ארוחות חינם וקסמים מארץ עוץ – חייבים שרוצים שמישהו ישקף להם את המציאות על מנת שידעו הם כיצד נכון ניתן להתמודד איתה.

הדבר קריטי שבעתיים במצבים שבהם החייב צריך לקחת החלטות, במיוחד בשלב הראשוני כאשר נבחנות אופציות חלופיות להליך פשיטת הרגל כדרך להסדר חובות.

אני מספק שירות רק לחייבים שבאמת רוצים לפתור את בעיית החובות שלהם ומבינים כי חובות זו בעיה מאוד גדולה שגם הפתרון הוא לא קל בכלל.

הפתרון להסדר מחובות מורכב עוד יותר כאשר מעורבים נושים מתוחכמים שיודעים לדאוג לעצמם ויש להם מודיעין עסקי רחב, אדישות להימשכות ההלכים ועוד… כגון בנקים, חברות ביטוח, חברות אשראי חוץ בנקאי ועוד…

חשוב לציין כי כל מקרה יש לבחון לגופו באופן פרטני ולכן אני ממליץ כי תפנו לעורך דין העוסק בתחום – בהצלחה.