מה קורה אם המעביד לא הפריש לקרן פנסיה ו/או הפריש באיחור ניכר – האם יש קנס למעסיק ?

היום בחרתי לכתוב למעסיקים וגם לקולגות העוסקים בדיני עבודה בעניין הפרשות כספים לקרן הפנסיה של העובד והסנקציה בהימנעות מלפעול בהתאם להוראות המחוקק.

בדרך כל המעסיק אומר לי בפגישה הראשונה שלנו במשרד משהו בסגנון הבא ⇐ עו"ד טל רבי מה הבעיה נשלם את הכסף לקרן הפנסיה של העובד עוד שנה שנתיים.

המטרה כרגע זה שתמשוך לי זמן בבית הדין לעבודה – אני חנוק תזרימית בעסק כרגע.

במאמר זה אנסה להסביר לך מעסיק יקר בדיוק מה הבעיה כאשר אתה נוקט באסטרטגיה של הימנעות מלשלם לקרן הפנסיה של העובד.

אומנם נכון כאשר אתה לא מפריש כספים לקרן הפנסיה של העובד חודש בחודשו אתה למעשה מגייס אשראי עקיף לעסק.

וכן נכון אם הגעת למצב שאתה במודע לא מפריש כספים לקרן הפנסיה של העובדים שלך כנראה הבנקים לא נותנים לך אשראי ובשוק האפור העלות של האשראי לא פחותה מהקנס הצפוי לך – האומנם ?

מה קורה במקרה של הימנעות המעסיק להפריש כספים לקרן הפנסיה של העובדים טל רבי עורך דין ויועץ עסקי talrabi.com https://injury-accident-lawyer.com/
המעביד לא הפריש לקרן פנסיה ו/או הפריש באיחור ניכר – האם יש קנס למעסיק ?

מה קורה אם המעביד לא הפריש לקרן פנסיה, האם הוא חשוף לקנס בלבד ?

במאמר זה אני לא אתייחס לאפשרות של העובד לפנות למשרד התמ"ת / משרד הכלכלה לצורך הגשת תלונה נגדך בשל העובדה כי עברת על הוראות חוקי העבודה השונים מדובר בהליך עונשי – פלילי או מינהלי שמטרתו להרתיע באמצעות ענישה פלילית או מינהלית.

לא ממליץ לך להתנהל מול משרד התמ"ת – מדובר בהליך שחושף אותך להוצאות כספיות כבדות, בעלות השפעות רחבות היקף וכן גם מסכן מאוד את המשך הפעילות העסקית שלך.

בדרך כלל העובדים המתלוננים יעידו בפני מפקחי עבודה כאשר כל ההליך התלונה מתנהל ללא עלות כספית לעובד ועם נזק עצום למעסיק – נזק כלכלי ועסקי שיכול לפגוע בהשתתפות במכרזים, גיוס אשראי חוץ בנקאי, במעמד מכירת העסק לצד מתעניין בעתיד, רשם החברות ועוד…

במאמר מוסגר אציין כי מידע לעניין הימנעות המעסיק להפריש כספים לקופת הפנסיה של העובד יכול מאוד לעזור גם לעובדים.

תביעה נגד מעסיק שלא שילם פנסיה

אם אתה מעסיק יקר לא מעביר תשלומים לקרן הפנסיה של העובדים בזמן הקבוע בחוק או בכלל לא מעביר כספים לקרן הפנסיה של העובד – דע כי אתה חשוף לתביעה וזה ברור כשמש שהתביעה בדרך אליך זה רק שאלה של זמן.

יש תביעות שאני מגיש בשם עובדים שעבדו במקום העבודה שלהם 7 שנים ולא הפרישו להם כספים לקרן הפנסיה וכן עכשיו לאחר שהיחסים עם המעסיק עלו על שרטון או מכל סיבה אחרת – רטרו איקיבית העובדים דורשים לקבל את הכספים שלהם בגין תשלומים לקרן הפנסיה.

כיצד מחשבים הפקדה לפנסיה לעובד באיחור ?

אבל מה שפחות ברור למעסיקים הפונים אלי לאחר שלא העבירו תשלומים לעובדים שלהם וקיבלו כתב תביעה בדואר – זה כי לא רק העובד שלך יכול לתבוע אותך אלא גם קרן הפנסיה שלו יכולה לתבוע אותך ותתבע אותך זה רק שאלה של זמן.

כן – חברה המנהלת קופת גמל, מחויבת לפעול באופן אקטיבי לגביית החוב, לרבות לגביית ריבית הפיגורים.

אחזור על עצמי שוב, לא רק את קרן החוב אתה תידרש לשלם בגין הפרשות לקרן הפנסיה אלא גם את ריבית הפיגורים.

ריבית הפיגורים במקרה של הימנעות המעסיק לשלם לקרן הפנסיה של העובד במועדים הקבועים בחוק – מהווה את הרף התחתון של ריבית לה זכאית חברת הביטוח / העובד.

כספים אשר לא התקבלו בקרן הפנסיה של העובד כגון כספים עבור קופת הפנסיה ועבור קופת הגמל – שני הסכומים האלה יישאו הפרשי הצמדה וריבית מיום החובה להפריש כספים אלה לקופה של העובד ועד ליום התשלום בפועל.

משמע מעסיק יקר לנהל הליך ארוך בבית הדין לעבודה יעלה לך בריבית פיגורים בנוסף לקרן עצמה משכך יש לקחת את זה בחשבון טרם ניהול הליך משפטי, עוד בשלב של גיבוש אסטרטגית פעולה יש לקחת סכומים אלה בחשבון בשלב מו"מ לסגירת התיק מחוץ לכותלי בית הדין לעבודה.

בנוסף אני מצרף סרטון המסביר על פנסיה ופיצוי פיטורים | הלנת פיצויי פיטורים ואיך מחשבים בפועל את הסכומים, כן אני מסביר גם את סעיף 14 לחוק וההשלכות שלו בפועל על ההפרשות לקרן הפנסיה של העובד.

ראה גם מאמרים נוספים שכתבתי, העוסקים בחובות וזכויות של מעסיקים ועובדים כדלקמן:

התעללות נפשית במקום העבודה מצד הבוס או העובדים האם עילה להתפטרות וקבלת פיצוי 

האם המעסיק יכול לדרוש כסף בחזרה מהעובד בסיום יחסי עבודה

גם במקום עבודה חדש מגיע לך לקבל שעת הורות / הנקה | זכויות עובדים

אישור מחלה פיקטיבי | נופש או לימודים בזמן חופשת מחלה | פורום תאונת עבודה

פיטרו אותי מהעבודה בזמן מחלה האם חוקי ?

המעסיק עוקב אחרי בעבודה מה עושים | פרטיות בעבודה מה מותר ואסור

התקף לב בזמן עבודה פיצוי כספי ביטוח לאומי פורום תאונת עבודה

איך אני מקבל דמי אבטלה בתקופת הקורונה בלי לחכות 90 יום

חשוב לציין כי כל מקרה יש לבחון לגופו באופן פרטני ולכן אני ממליץ כי תפנו לעורך דין העוסק בתחום – בהצלחה.