רוכב אופנוע איבד שליטה ונפצע בתאונת דרכים | פורום תאונת דרכים | תאונת אופנוע

היום אני הולך לדבר על אחת השאלות השכיחות ששאלתם אותנו לא מעט בפורום תאונות דרכים, האם נהג אופנוע שהחליק על הכביש אשם בתאונת דרכים והאם מגיע לו פיצוי כספי ?

למשל ניקח לדוגמא מקרה שבו אופנוען החליק עם האופנוע על הכביש איבד שליטה ונפל במהירות גבוהה וכתוצאה ישירה מכך נגרם לו נזק גוף. כמובן שבמצב דברים זה הניזוק לא יכול לעבוד וכמובן מתקשה לעמוד בהתחייבויות כספיות שנטל על עצמו טרם התאונה כגון שכירות / משכנתא.

תאונת אופנוע החלקה על הכביש

תאונת דרכים או תאונת עבודה

תחילה אמליץ להבין האם מדובר בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה למשל הרוכב שניזוק בתאונת דרכים נפל מהאופנוע כאשר היה בדרכו למקום העבודה או בחזור ממקום העבודה לביתו ואם מדובר למשל בעובד שהוא שליח אז כמובן כמעט כל נפילה מאופנוע בזמן עבודה נחשבת לתאונת עבודה. להרחבה אודות המקרים בהם תאונת דרכים לא תחשב לתאונת עבודה.

תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה למי פונים

בקצרה – אם מדובר בתאונת דרכים עם האופנוע / קטנוע והיא נחשבת לתאונת עבודה אז יש לפנות לביטוח לאומי בהתאם למקרה הקונקרטי ולשקול להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה, דמי פגיעה נועדו לפצות אותך הניזוק בתאונת דרכים על אובדן הכנסותיך מעבודה בתקופת אי כושר לאחר התאונה – > לקבלת טופס 211 יש לשלוח בקשה ברובריקה של צור קשר.

חשוב לציין כי על מנת להגיש את התביעה לתשלום דמי פגיעה יש להמציא תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה. לא להיבהל בסך הכל מדובר בהבחנה של הרופא המטפל בניזוק שעבר תאונת דרכים שמציין מה הן הפגיעות וכמה זמן להערכתו הניזוק יצטרך ימי מנוחה ולא יכול לעבוד.

בנוסף יש לפנות למעסיק במקרים המתאימים ולבקש ממנו בקשה למתן טיפול רפואי לנפגע עבודה – > לקבלת טופס 250 יש לשלוח בקשה ברובריקה של צור קשר. לאחר שביטוח לאומי הכיר בתאונה כתואנת עבודה יש לשקול להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה. 

במגביל ניתן לבחון אפשרות לפנות לבית המשפט על מנת להגיש תביעה נגד חברת הביטוח חובה של הרכב / האופנוע / קטנוע שלך על מנת לקבל את מלוא הפיצוי הכספי שמגיע לך בעקבות תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה. במסגרת הליך זה בדרך כלל מבקשים למנות מומחים מטעם בית המשפט על מנת לבחון את גובהה הנזק הפיזי / נכות שיש לניזוק ובהתאם לכך ניתן יהיה להעריך את גובה הפיצוי הכספי שמגיע לניזוק. את התשלום למומחים יש לבקש מבית המשפט שחברת הביטוח שלך תשלם.

בחרתי לא להרחיב לעומק את ההבדל המהותי בין נכות הרפואית שנקבעת על ידי מומחה מטעם בית המשפט במקרים מסוימים, תלוי מקרה תאונת דרכים או תאונת עבודה, לבין נכות תפקודית הקובעת השפעה של הנכות הרפואית על כושר העבודה שנקבעת על ידי בית המשפט. זאת אני אעשה בנפרד בפוסט הבא בפורום.

שאלה נפוצה – האם מדובר בפיצוי כפול ?

לרוב שואלים אותי האם הניזוק בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה מקבל תשלום כפול דהינו גם מביטוח לאומי ובנוסף גם מחברת הביטוח. התשובה בדרך כלל – לא, לדוגמה בית המשפט קבע כי מגיע לך לקבל פיצוי כספי בשל נזק גוף כתוצאה מתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה 950,000 ש"ח ואילו ביטוח לאומי כבר שילם לך 3 שנים לפני 25,000 ש"ח.

בפועל חברת הביטוח תעביר לך 950,000-25,000 שזה אומר 925,000 ש"ח – למעשה היא תבקש לקזז את הסכום שכבר התקבל לטובתך במסגרת ההליך בביטוח לאומי. 

תאונת דרכים מה עושים

בקצרה – בחוק נאמר כי "מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה", אפשר לומר בקצרה כי תאונת דרכים באופנוע / קטנוע היא כמעט כל תאונה שאינה תאונת עבודה. חשוב לציין כי בפועל לא כל תאונה דרכים תזכה אותך בפיצוי כספי, מדובר במקרים מורכבים,  ולכן לא אתמקד בהם עכשיו עליהם אכתוב בנפרד בבלוג בעתיד.

איך מקבלים פיצוי כספי בעקבות תאונת דרכים ?

בדרך כלל מגישים תביעה נגד חברת הביטוח בחלוף שנה לאחר מקרה התאונה. הסיבה פשוטה בזמן זה בונים תיק רפואי שיוגש בהמשך לבית המשפט. הניזוק לאחר שמשתחרר מבית החולים בפגיעות קשות מתחיל הליך שיקום פיזי וגם נפשי למשל ניזוק שעבר תאונת דרכים  בדרך כלל יפנה לטיפולי פיזיותרפיה במגביל ייתכן ויפנה גם לטיפול נפשי בעקבות תאונה שעבר כאשר אנחנו מדברים על תאונת דרכים מורכבת וקשה, יש לזכור כי בדרך כלל בטווח הקצר אדם שעבר תאונת דרכים שרוי בתחושת הלם והכחשה לאירוע התאונה ואילו בהמשך בטווח הארוך מופעים להם הבזקים ורגשות בלתי צפויות בעקבות התאונה  – כל אלה לוקחים זמן אשר מאפשר לבחון את היקף הנזק הפיזי והנפשי לניזוק.

עברתי תאונת אופנוע וחייב פיצוי כספי במידית –  כיצד ניתן לקבל פיצוי כספי ומהר בעקבות תאונת דרכים !

לא פעם אומר לי הניזוק כי הוא צריך כסף נוכח העובדה כי בעקבות תאונת הדרכים הוא אינו עובד והוא המפרנס היחיד במשפחה או גם אם הוא לא מפרנס יחיד וגם אשתו עובדת עדיין אין מספיק הכנסה חודשית במשפחה בשביל לסגור חודש בלי חובות. במצב דברים זה אני נשאל האם לא כדאי לזרז את התביעה או להגיש לחברת הביטוח הצעה להסכם פשרה כל אלה על מנת לקבל פיצוי כספי ומהר.

התשובה מאוד פשוטה לצורך כך בדיוק דאג המחוקק ואיפשר לניזוק תאונת דרכים להגיש בקשה לתשלום תכוף  – תשלומים חודשים שיהא בהם כדי לספק, עד להחלטה הסופית בעניין הפיצויים את צרכי ריפוי וסיעוד ואת צרכי מחייתו ומחיית בני משפחתו שפרנסתם עליו. 

מה קורה בפרקטיקה בעניין פיצוי כספי לניזוק בעקבות תאונת דרכים – הצעת פשרה על ידי בית המשפט

עוד דבר שכדאי שתדעו בדרך כלל לאחר שמוגשת תביעה של הניזוק נגד חברת הביטוח בעקבות תאונת דרכים ובית המשפט ממנה מומחים מטעמו והם נותנים את חוות הדעת שלהם שבה הם קובעים את היקף הנזק של הנפגע בתאונת דרכים – בדרך כלל בית המשפט מציע לצדדים מיוזמתו הצעת פשרה עוד בטרם החל הדיון אם שני הצדדים מקבלים את ההצעה מתייתר הצורך בהמשך ניהול ההליך בבית המשפט.

בית המשפט מציין במפורש כי אינו מחויב לסמוך את קביעותיו בעניין זה על חוות דעתו של המומחה הרפואי שמינה, בבחינת "כזה ראה וקדש". יחד עם זאת, לא בנקל יסטה בית המשפט מקביעותיו של המומחה הרפואי שמונה מטעמו והנחת המוצא בעניין זה היא כי מדובר בחוות דעת מקצועית הניתנת על-ידי מי שאמון על הסוגיות הרפואיות אליהן היא מתייחסת.

מתי זה טוב? שאלה טובה! אם מדובר בנזק קל לניזוק תאונת דרכים ואין לניזוק טענות כלפי חוות הדעת של המומחה ולממצאים שלה, ייתכן כי אמליץ לשקול בכובד ראש את הצעתו של בית המשפט להצעתו לפשרה ואת גובה הפיצוי הכספי שהוא מציע ואף להיענות בחיוב. יש לזכור שאין טעם למשוך הליכים ולנהל תיק שלם עד למתן פסק הדין כי בסופו של דבר לנהל תיק שלם ולקבל פסק דין עוד 3 שנים יחד עם הפיצוי הכספי לא בהכרח ישפיע כל גובה הפיצוי.

פיצוי כספי בעקבות תאונה עם האופנוע / הקטנוע

בית המשפט דן במקרה שבו רוכב אופנוע החליק ונחבל קשות בגופו באותו מקרה בית המשפט קבע פיצוי כדלקמן:

הפסדי שכר לעבר –  112,022 ₪

אובדן כושר השתכרות לעתיד  –  200,000 ₪

הפסדי פנסיה  –  35,202 ₪

עזרת צד ג' (לעבר ולעתיד)  – 15,000 ₪

הוצאות רפואיות והוצאות נסיעה –  7,000    ₪

כאב וסבל  –  29,126  ₪

ובסה"כ  398,350 ₪

הורידו 5 כללי ברזל של מה עושים ולא עושים בזמן תאונת דרכים – להדפיס ולשמור ברכב

חשוב לציין כי אין באמור לעיל ייעוץ משפטי, לקבלת מידע פרטני ביחס למקרה התאונה שלך יש לפנות לעורך דין העוסק בתחום.

 

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.

[wpforms id="138" title="true" description="true"]

תגובה אחת בנושא “רוכב אופנוע איבד שליטה ונפצע בתאונת דרכים | פורום תאונת דרכים | תאונת אופנוע”

סגור לתגובות.