רשלנות רפואית בניתוח שאיבת שומן תביעה נגד הרופא המטפל

היום נדבר על שאיבת שומן / המסת שומן ובעיקר על קפלי עור, כוויות וצלקות שנגרמות למטופל או המטופלת נוכח טיפול רפואי כושל שגורם נזק גוף למטופל ועוגמת נפש רבה.

אספר על מקרה שהמטופלת הגיעה לעשות ניתוח לשאיבת שומן. בפעם הראשונה הטיפול לא הצליח והיא הגיעה לניתוח שני – בניתוח השני הדברים רק החמירו!

המטופלת שביקשה לעבור ניתוח לשאיבת שומן טענה כי העיוותים וחוסר האסתטיקה החמירו מהניתוח הראשון וכיום במתניה ישבנה וירכיה קפלי עור-שומן מעוותים, עור נפול עם שקעים ובליטות, עכוזים נפולים וחוסר סימטריה בין הצדדים.

רשלנות רפואית בניתוח שאיבת שומן תביעה נגד הרופא המטפל

בנוסף המטופלת מדגישה כי היא נמנעת מללכת לים וריקודים ואינה מקיימת חיים זוגיים בשל רתיעת גברים ממראה גופה ונגזר עליה אף לאורך חודשי הקיץ, ללבוש חגורת לחץ וגרביונים אלסטיים לוחצים ובלתי נוחים, הכל על מנת שהעיוותים במבנה גופה לא יבלטו.

אציין גם כי כאשר אנחנו מדברים על שאיבת שומן / המסת שומן באזורים כגון: הצוואר והסנטר, הירכיים, הברכיים האגן, הבטן, הזרועות, הלחיים אנחנו למעשה מדברים על אזורים רגישים שצלקת בהם יכולה לפגוע מאוד באסתטיקה של המטופל או המטופלת.

∴שואלים אותי איך מגדירים צלקת שנגרמת בעקבות שאיבת שומן המסת שומן∴

בקצרה – בית המשפט הנכבד מגדיר"צלקות" במשמעותן הבסיסית ביותר קרי סימנים, שיש בהם כדי לפגום במראהו האסתטי של אדם.

האם קפלי עור וצלקות זה סביר לאחר ניתוח לשיאבת שומן ?

בחרתי להביא את דבריו של מומחה בתחום הכירורגיה הפלסטית מטעם הרופא המנתח שהסביר בחוות דעתו שהוגשה לפתחו של בית המשפט הנכבד במקרה לעיל כי:

התוצאה הסופית של השאיבה תלויה בהתכווצות העור על האזור ממנו בוצעה השאיבה וכי ככל שאלסטיות העור טובה יותר, ניתן לשאוב יותר ולהניח כי העור יתכווץ כיאות. …."שאיבה נוספת לא תמיד עוזרת. להיפך, היא עלולה לגרום לעודפי עור או לשקעים ובליטות והמטופלת קיבלה הסברים על כך מאת המנתח".

לסיכום – חשוב לי להדגיש קודם כל כי כל התערבות חיצונית בגוף שלנו יכולה להוביל לתוצאות שלא תמיד ניתן לחזות אותם מראש וזה לא תמיד אומר בהכרח כי הרופא ו/או המנתח כשלו בעבודתם הרי הרופא לא מגיע בבוקר לעבודה במטרה לפגע במטופל שלו.

נכון במקרה של המטופלת לעיל בית המשפט הנכבד הגיע למסקנה כי המנתח התרשל בביצוע הניתוחים וכי נכותה האסתטית של התובעת קשורה באורח סיבתי לאותה התרשלות.

למעשה חשוב להבין כי נזק אסתטי ונפשי למטופל הוא בר פיצוי כאשר עוסקים אנחנו ברשלנות בניתוח שאיבת שומן.

על מנת לא לחזור פעמים על הנאמר אני ממליץ לקרוא על המבחנים שיש לבדוק כאשר אנחנו עוסקים ברשלנות רפואית.

למשל בפוסט הקודם שעסק ברשלנות רפואית בטיפול לייזר | תביעה הסרת שיער בלייזר | כוויות מלייזרשם כתבתי כי הרופא צריך לספר למטופלת על תופעות לוואי של הטיפול והדגש היה – גם אם המטופלת לא שאלה ו/או התענינה אודות תופעות הלוואי.

בנוסף הדגשתי כי לדעתי הרופא צריך להדריך את המטופלת אודות הדרכים שיש לנקוט לאחר הטיפול הרפואי על מנת להימנע ככול הניתן מתופעות הלוואי.

הסברתי כי חשוב מאוד לבצע אבחון והתאמת טיפול ע"י גורם רפואי מקצועי טרם התחלת הטיפול הרפואי.

חשוב לי להדגיש כי במקרה של רשלנות רפואית בטיפול שאיבת שומן / המסת שומן אני ממליץ לפנות לעורך דין העוסק בתחום, פורום תאונות זה לא נועד להחליף ייעוץ משפטי פרטני ואישי.

להרחבה אודות רשלנות רפואית היכנס לפרסומים קודמים שלי 

רשלנות רפואית בטיפול ליזר | כייויות מלייזר | תביעה בשל הסרת שיער בלייזר

רשלנות רפואית בעקבות ניתוח עמוד שידרה שהסתבך

רשלנות רפואית בעקבות צלקת אצל התינוק או אמו לאחר ניתוח קיסרי האם רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בעקבות טיפול שיניים שגרם נזק למטופל | מתי פוסקים פיצוי כספי למטופל

רשלנות בניתוח הגדלת או הקטנת חזה או הרמת חזה | ניתוח פלסטי שהסתבך

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.