מה עושים כאשר חברת האוטובוס מתכחשת למקרה תאונה | פורום תאונת דרכים ועבודה

ביקשתם שאספר על מקרה מעניין שיצא לי לטפל בו לאחרונה, אז בחרתי לספר היום על מקרה שטיפלתי בו אישית למען הלקוחה של המשרד. הגיעה אלי אישה מבוגרת ילידת 1958 גננת במקצועה שטענה בפני כי נפלה באוטובוס ואילו חברת האוטובוסים והנהג טענו כי לא היה מקרה כזה מועלם.

למה מעניין אתם שואלים ? אסביר – אני תמיד טוען כי קשה לערבב שמן עם מיים והשמן בסופו של דבר תמיד יצוף זה שאלה של זמן. כך לדעתי ושיטתי גם עם האמת במקרה של תאונת דרכים שבה מעורב אוטובוס.

נהג האוטובוס מתכחש למקרה התאונה

במקרה שאספר לכם היום, כל הדרך חברת האוטובוס התכחשה למקרה התאונה עד כדי כך שהלקוחה שלי כמעט איבדה תקווה כי יעשה צדק מכוח החוק והיא תקבל פיצוי כספי בשל זנק גוף וכן גם בשל אובדן ימי עבודה ועזרת צד ג׳ כגון בני משפחה שעזרו לה בתקופת השיקום.

בפוסט הבא אספר על מקרה שבו רוכב אופניים רגילות (לא חשמליות) נפגע מפגיע ישירה של קטנוע שליחויות – הפגיעה הייתה מאוד קשה, רוכב האופניים פונה באמבולנס ממקום התאונה.

תחילה חברת השליחויות שיתפה פעולה איתי כב״כ הניזוק בתאונת דרכים ומסרה לי פרטים על הנהג הפוגע ועוד… אך בהמשך כאשר הגשתי את התביעה בשם הלקוח, בחרה חברת הביטוח לספר גרסה שונה לחלוטין למקרה התאונה עליו כאמור אספר בהזדמנות הבאה.

נפילה באוטובוס מי משלם פיצוי כספי לנוסע

על מנת לקצר במילים האם נפילה בתוך האוטובוס, בזמן עליה לאוטובוס, בזמן ירידה מהאוטובוס נחשבת לתאונת דרכים אפנה אותך לפוסט שכתבתי בעבר ⇐ נפילה באוטובוס או פציעה באוטובוס מה עושים?

חזרה לענייננו – הלקוחה שלי טענה כי בזמן עליתה לאוטובוס יחד עם אמא שלה, הנהג החל בנסיעה מהירה טרם התובעת הספיקה להתיישב ושניות לאחר מכן ביצע עצירה פתאומית כתוצאה מכך איבדה שיווי משקלה נפלה על רצפת האוטובוס בעוצמה, התגלגלה עד לקדמת האוטובוס, נחבלה בכל חלקי גופה: רגליים, ידיים, אגן.

לאחר התאונה התובעת הרגישה כאבים עזים בכל חלקי גופה ובמיוחד באגן, משכך פנתה יום למחרת לקופת חולים ונבדקה על ידי רופא אשר קבע בממצעים כי התובעת סובלת משתפי דם ורגישות מעל עצם הזנב.

כעבור יומיים הכאבים החמירו עוד יותר, משכך פנתה התובעת למיון בבית חולים בלינסון, שם טופלה על ידי רופא אשר מצא בבדיקה כי התובעת סובלת משבר COCCYX.

לאחר ששמעתי את טענותיה של התובעת ואת העדות של אמא של התובעת השתכנעתי כי מדובר במקרה אמיתי ואותנטי למרות ההכחשה הגורפת של חברת האוטובוסים והנהג – בחרתי לפעול בנושא.

אדגיש כי טרם פתיחת הליך משפטי פניתי אישית במכתב דרישה ״לחברת האוטובוסים״ לקבל פרטים עודות התאונה וגם את דוח התאונה אך ״חברת האוטובסים״ בחרה להתעלם לחלוטין מדרשותי.

בפני בית המשפט טענו כי לפני התאונה הייתה התובעת בריאה בגופה ותפקדה היטב ובהצלחה בעבודתה, בעבודות משק בית, בסידורים, בקניות ועוד.

עקב התאונה וכתוצאה הימנה סובלת התובעת מכאבים ויסורים קשים ויום יומיים. התובעת סובלת מכאבים ומגבלות באגן ובעצם הזנב. הכאב עז בעצם הזנב אינו מאפשר לה לשבת בתנוחה הנכונה ואף מחריף בעת ההליכה ותנועות חדות. התובעת אף חובה קשיים חמורים עם עשיית צרכיה.

לכן היה חשוב לי להדגיש בפני בית המשפט הנכבד כי כתוצאה מהתאונה נגרמו ויגרמו לתובעת הוצאות כבדות בגין טיפולים רפואיים, אלטרנטייבים ופיזיוטרפים, שימוש במשככי כאבים, נסיעות לטיפולים, ביקורים אצל רופאים, הוצאות בגין עזרה במשק בית.

כתוצאה מהתאונה נעדרה התובעת מעבודתה ונגרמו לה וייגרמו לה בשל כך הפסדי שכר ניכרים ביותר ולצמיתות במיוחד נכון הדבר שבעתיים כאשר מדובר בנפגעת גננת במקצוע המטפלת ב 6 תינוקות ונדרשת לפעולות פיזיות יום יום. התובעת חזרה לעבודתה אך תפקודה נפגם כתוצאה מתאונה  באופן משמעותי.

צירפתי גם את המכתב מהמעסיק של התובעת המוכיח את הקושי שלה לחזור לתקפוד הרגיל שלה במסגרת העבודה בעקבות התאונה שהתרחשה באוטובוס.

תחילה אציין כי את התביעה הגשתי בשם מרשתי נגד הגורמים הבאים:

  • הנתבע 1 היה נהג אוטובוס.
  • הנתבעת 2 הינה חברה בע"מ המפעילה שירותי תחבורה ציבורית ברחבי הארץ. בכל הזמנים הרלוונטיים לכתב תביעה הנתבעת 2 הייתה הבעלים של האוטובוס המעורבת בתאונה.
  • הנתבעת 3 הינה חברת הביטוח המבטחת את הנתבעת 2 על פי פוליסה ביטוח בת תוקף.

ומה אתם חושבים איך נגמר הסיפור הזה ?!

חברת הביטוח של האוטובוס שילמה פיצוי כספי מאוד מכובד במסגרת הסכם פשרה.

כמובן אני מאוד מתפתה לפרסם את הציק שהתקבל במשרדי לטובת הלקוחה אך כמובן לא אעשה זאת במסגרת פורם תאונת דרכים ועבודה.

אדגיש שוב כי התשלום התקבל רק לאחר הגשת כתב התביעה ולאחר הגשת כתב הגנה מטעם חברת הביטוח של האוטובוס שבו נטען כי מרשתי לעולם לא מעדה או נפלה באוטובוס וכי לא נגרם לה כל נזק גוף.

מה הסוד אתם שואלים איך הצלחנו להשיג את הפיצוי הכספי בעקבות הנפילה באוטובוס ?

אומר את האמת, זה מאוד פשוט לפעול בהתאם להמלצות שלי וכן זה מאוד פשוט גם לא לפעול בהתאם להמלצות – במקרה ותבחרו לא לפעול בהתאם להמלצות שלי יהיה לכם קשה יותר להוכיח את מקרה התאונה.

קודם כל ראיות לפציעה באוטובוס – הלקוחה שלי שמרה את כרטיס הנסיעה שלה ושל אמא שלה. בנוסף הלקוחה שלי הלכה פיזית לתחנת האוטובוסים על מנת לקבל את דוח התאונה ו/או כל פרט אחר שיכול לעזור לה להוכיח את מקרה התאונה לצערי נענתה היא בסירוב אך גם זה עזר לה בהמשך הדרך.

תיעוד רפואי במקרה של נפילה באוטובוס – הלקוחה פנתה לקבלת טיפול רפואי מיד לאחר מקרה התאונה באוטובס וכן לאחר מכן התמידה בטיפולים והביקורים הרפואים אשר הקלו עליה להוכיח את נזק הגוף ובעיקר את היקף נזק גוף שנגרם לה בעקבות הנפילה באוטובוס ואת חומרתו.

עדים למקרה התאונה באוטבוס – במקרה הספציפי של הלקוחה שלי הייתה לה עדה מרכזית שכמובן זו אמא שלה. אבל אתם במקרה של תאונה באוטוס יכולים לבקש מכל אדם אשר היה עד לנפילה שלכם כי יתן לכם את הטלפון שלו מספר ת.ז שלו או כל פרט מזהה אחר וכן בנוסף יכתוב לכם ככול הניתן בסמוך לארוע התאונה ואני אחוזר שוב בסמוך לארוע התאונה באוטובוס את מה שראה ושמע.

תיעוד תעסוקתי לאחר מקרה תאונת הדרכים – הלקוחה פנתה למעסיקה שלה והסבירה לה את הנחיצות בשיתוף הפעולה שלה שבסופו של יום הוסיף ניפח אוטנתי לתלונות שלה בדבר חוסר יכולת לחזור לתפקוד מלה בתור גננת בגן כידוע משרה זו מצריכה אנרגיות גבוהות ויכולות פיזיות ברורות.

ממליץ לראות את הסרטון שערכנו בעניין תאונת דרכים, כיצד לפעול מייד לאחר התאונה על מנת להקל על עצמכם בהוכחת מקרה התאונה והקיף הנזק וחומרתו כידוע פרמטרים אלה משפיעים על גובה הפיצוי הכספי בעקבות נפילה באוטובוס.

על מנת להבין כיצד בית המשפט קובע ומחשב את הפיצוי הכספי ממליץ בחום לקרוא על החשיבות של נכות רפואית ונכות תפקודית ואת ההבדל בין נכות רפואית לנכות תפקודית ⇐ מה ההבדל בין נכות רפואית ונכות תפקודית | איך קובעים נכות תפקודית | תאונת דרכים ועבודה.

שם גם הסברתי את העובדה שאחוזי הנכות התפקודית יכולים להיות נמוכים משמעותית מאחוזי הנכות הרפואית וכן הרחבתי בתשובה לשאלה האם יש מה לעשות עם זה.

בנוסף כתבתי בסוגיה שאני נשאל עליה הרבה בפורום ⇐ איך לבחור עורך הדין לתאונת דרכים.

וכן כמובן שאלה המתבקשת שכל עובד שעובר תאונה שואל אותי ועליה כבר כתבתי בעבר ⇐ מתי תאונת דרכים לא תחשב לתאונת עבודה ?

זכרו ידע הוא כוח ! 

חשוב לציין כי כל מקרה של תאונה יש לבחון לגופו באופן פרטני ולכן אני ממליץ כי תפנו לעורך דין העוסק בתחום.

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.