קמפיין של רופאי בית החולים איכילוב נגד שימוש באופניים חשמליים | פורום תאונת דרכים ועבודה

בעקבות גל של פציעות פיזיות הן מצד רוכבי האופניים כאשר אלה מתנגשים בכלי רכב על הכביש והן מצד הולכי הרגל שנפצעים מהאופניים החשמלים המתנגשים בהם במדרכות, מעברי חצייה, בפארקים ועוד…

השופטים וגם הרופאים לא נשארים אדישים לסיפורים האישים של כל אחד מהמעורבים בתאונות קטלניות אלה.

חשוב לי לציין כי אני באופן אישי הייתי עד לתאונה קטלנית של רוכב אופניים חשמליים שנפגע  מפגיעת רכב ונהרג. בנוסף פונים למשרדי על בסיס קבוע רוכבי אופניים שנפגעו במהלך הרכיבה העירונית הולכי רגל שנפגעו מאופניים חשמליים כאשר התאונה התרחשה באופן מפתיעה על המדרכה ו/או מעבר חצייה ו/או בזמן הליכה בפארק עם הכלב.

כך לדוגמה משרדי קלט השבוע לקוחה שנפגעה מאופניים חשמליים כאשר הייתה בדרכה חזרה מבית הספר של בנה, רוכב האופניים התנגש בה בחוזקה על המדרכה.

מה שחמור במקרה של הלקוחה שלי הוא שרוכב האופניים החשמליים נמלט ואילו הלקוחה התעוררה רק בבית החולים כאשר עוברי אורח הזמינו לה אמבולנס. 

טל רבי עורך דין פורום תאונת דרכים ועבודה - אופניים חשמליים
תאונת אופנים חשמלים – קמפיין של רופאי בית החולים איכילוב


אחת התאונות הקשות שנחשפתי אליה באופן אישי היא תאונת האופניים החשמלים עם רכב שהתרחשה בכביש מהיר ועד היום אני לא מצליח להבין מדוע מלכתחילה רוכב האופניים מצא את עצמו על הכביש המהיר ואם אני זוכר נכון הוא היה גם בלי קסדה על הראש – אני זוכר עד היום את את כמויות הדם האדירות שהיו על הכביש !

אופניים חשמליים זו הקידמה והעתיד – טכנולוגיה שיש לעודד אותה

אני אישית בעד אופניים חשמליים ובכלל אני בעד כל מה שקשור לקידמה וטכנולוגיה כגון האופניים החשמלים, בעיניי זה פריצת דרך של ממש לעבר היעילות בהתניידות ממקום למקום.

אבל וזה אבל גדול – כאשר משתמשים באופנים חשמליים בדרך שגורמת לנזק פיזי / פציעות גוף וסכנה של ממש לרוכב עצמו ולבני משפחתו אשר תלויים בו ובנוסף גם לסובבים אותו כגון הולכי הרגל – בעיני תאונות אלה עם פגיעות הגוף בקשות חיבות להדליק נורות אדומות לנו הצרכנים שמשתמשים במוצר המדהים הזה וגם למחוקק.

מה ההבדל בין אופניים חשמליים לקטנוע ? – בעיניי אין הבדל גדול ואולי אין הבדל בכלל.

המחוקק צריך לדאוג לביטוח לאופניים החשמליים במקרה של נזק גוף לרוכב ולהולך רגל

אני טוען כי המחוקק צריך להסדיר את הזכות לפיצוי כספי של הנפגעים מתאונת האופניים החשמליים והכוונה היא לרוכב עצמו שנפגע מהאופניים החשמלים.

◊ יש לדאוג לפיצוי כספי לרוכב אופניים חשמליים גם במקרה של "תאונה עצמית" – למשל כאשר הרוכב מתנגש בתמרור וכן יש גם לדאוג לפיצוי כספי של צד ג' כגון הולך רגל שנפגע מהאופניים החשמליים.

לדעתי האישית פיצוי כספי כזה צריך להיות משולם על ידי חברת הביטוח – גוף פיננסי משמעותי ואיתן נוכח העובדה הפשוטה כי תביעות בשל נזק גוף יכולות להגיע לסכומים גבוהים מאוד כגון 500 אלף ש"ח וצפונה ולאדם הפרטי אין אפשרות כלכלית לעמוד בתשלומים שכאלה ולכן הסיכון במצב שכזה נופל על הניזוק, זה שנפגע בתאונה, שמוצא את עצמו מול מזיק שהוא פושט רגל.

המלצתי האישית למחוקק היא כי כל רוכב הרוצה להשתמש באופניים חשמליים יהיה חייב לרכוש סוג של "ביטוח חובה" שיפצה אותו וגם את צד ג' כגון הולך רגל במקרה של נזק גוף.

בנוסף המחוקק צריך להסדיר את עניין הבטיחות של השימוש באופניים החשמליים – יש לזכור כי אופניים אלה נוסעים על הכביש, הרי זה הגיוני ונכון בעיני שמשתמשים אלה יעברו תיאוריה בסיסית וגם הכשרה מעשית כיצד מתנהגים על הכביש.

במיוחד כאשר מדובר ברוכב אופניים חשמליים בן 8 – אני בספק אם הוא מכיר את כל 120 פלוס תמרורים שיש על הכביש. כן יש להקפיד על חבישת קסדה וציוד מגן נוסף…

השופטים והרופאים לא נשארים אדישים לקטל בכבישים – רוכבי אופניים והולכי רגל נפגעים פיזית על בסיס יומי ונגרם להם נזק גוף של ממש

נוכח המציאות העגומה השופטים לא נשארים אדישים לסוגיה ועל כך כתבתי כבר לפני שנה כאשר שופט בית המשפט השלום קבע כי אופניים חשמלים הם רכב מנועי ולכן קבע כי יש לפצות את הולך הרגל שנפגע בהתנגשות עם האופנים החשמלים.

להרחבה אודות פיצוי כספי שנקבע להולך רגל בעקבות נזק גוף כתוצאה מפגיעת אופניים חשמליים מוזמן להיכנס ללינק ⇐ תאונה של אופניים חשמליים עם הולך רגל.

אלא שגם הרופאים מתריעים על בסיס יום יומי במפני כל מי שמוכן לשמוע כי אופניים חשמלים הם כלי מסוכן כאשר לא משתמשים בהם בצורה בטוחה ושקולה. תאונה עם אופניים חשמליים יכולה לגרום לפציעות גוף קשות מאוד לרוכבי האופנים וגם להולכי הרגל שנפגעים מאופניים חשמלים.

קמפיין נגד שימוש באופניים חשמליים

נוכח כל האמור לעיל החליטו רופאים של בית החולים איכילוב לצאת בקמפיין נגד שימוש באופניים חשמליים.

פרופ' פיני הלפרן, מנהל המחלקה לרופאה דחופה – מיון: "ברגע שעשיתי החייאה לקשיש בן 85 הבנתי שחייבים להקים קול צעקה"

פרופ' משה סלעי, מנהל החטיבה האורטופדית: "חנה, בת 70 שכבה אצלי חודש עם פציעות בכל הגוף שישפיעו עליה לכל שארית חייה. מישהו צריך להתעורר!"

ד"ר אורן תבור, רופא בכיר במיון ילדים: "הפעם הראשונה שזיהיתי שיש בעיה היתה כשביום אחד הגיעו אלי שלושה ילדים בוכים עם חבלות ואיברים שבורים.

ד"ר דרור עובדיה, מנהל המחלקה לאורטופדית ילדים: "מדי שבוע אני מנתח ילדים שנפגעו. לא חבל?"

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.

[wpforms id="138" title="true" description="true"]