איך מחשבים פיצוי כספי ליורשים במקרה מוות בתאונת דרכים | פורום תאונת דרכים

היום בחרתי לענות על מספר שאלות שהתעורורו בעקבות פוסט קודם שכתבתי לפני שנה העוסק בתאונת דרכים קטלנית שאחד המעורבים בתאונה נהרג. אלה שעדין לא קראו מוזמנים להיכנס ללינק ⇐ מוות כתוצאה מתאונת דרכים כפולה.

איך מחשבים פיצוי כספי ליורשים במקרה מוות בתאונת דרכים

בפועל התבקשתי לתת דוגמה ממשית כיצד מחשבים פיצוי כספי ליורשים בעקבות התאונה. למעשה הקוראים ניסו להבין מה הם הפרמטרים שלוקח בית המשפט בחשבון כאשר הוא פוסק פיצוי כספי בעקבות תאונת דרכים קשה עם הרוג.

צודקים הגולשים כי אכן בפוסט הקודם לא עסקתי בסוגיה של ראשי הנזק השונים המזכים בפיצוי כספי בעקבות תאונת דרכים קטלנית את היורשים של המנוח – לכן היום אני אכתוב קצר ולעניין – איך מחשבים פיצוי כספי ליורשים – ממה הפיצוי הכספי מורכב ״בתכלס״.

מוות בעקבות תאונת דרכים קטלנית – זכויות היורשים לפיצוי כספי

איך בית המשפט מחליט מה גובה הפיצוי הכספי המגיע ליורשים בעקבות הרוג בתאונת דרכים

אוקי תחילה אציין כי יש לזכור – כל מקרה מוות עומד בפני עצמו והפיצוי הכספי ליורשים נקבע באופן הרלוונטי למנוח הספציפי ולו מהסיבה הפשוטה כי כל אדם הוא עולם ומלואו – והפיצוי הכספי כן משתנה מהרוג להרוג בתאונת דרכים.

מה אומר החוק במקרה מוות בתאונת דרכים – בהתאם לתקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים  חישוב פיצויים בשל נזק שאינו נזק ממון ובעיקר סעיף 4 לתקנה קובע כדלקמן: ״ נגרם מותו של הניזוק כתוצאה מן התאונה, יהיה סכום הפיצויים לעזבונו עשרים וחמישה אחוזים מן הסכום המקסימלי״.

ומה החוק אומר בפועל ? שאלה טובה – עכשיו אסביר.

מה היורשים צריכים לדעת כאשר מדובר בהרוג בתאונת דרכים ?

כאשר היורש רוצה לקבל פיצוי כספי בשל אובדן בין משפחתו בעקבות תאונת דרכים קטלנית, כדי מאוד כי יכיר את הרוח החדשה של בית השמפט העליון הקובעת כי קיצור חייו של ההרוג כתוצאה מתאונת הדרכים הקטלנית מזכה את היורש בפיצוי כספי.

הלכה ממדרשו של בית המשפט כי היורשים זכאים לפיצוי עבור השנים האבודות מגדילה את ממשית את הפיצוי הכספי לעיזבון / היורשים.

יש להוסיף כמובן את עניין אובדן השתכרותו של בן המשפחה שנהרג בתאונת הדרכים שנקטעה לפני שהגיע לגיל פרישה בעקבות מותו.

אם נתאמץ לזקק את המחשבה שלנו קצת יותר נבין כי העיזבון יכול למעשה לטעון במקרים מסוימים כי אם לא הייתה מתרחשת תאונת הדרכים קופת העיזבון של המנוח הייתה גדולה יותר נכסים, פנסיה, השקעות ועוד… כל מקרה לגופו… וכתוצאה מתאונת הדרכים נגרם להם נזק רחב היקף.

אזכיר כפי שכתבתי בפוסט הקודם לפני שנה כי כאשר מדובר במוות זמן מה לאחר תאונת הדרכים, לצורך הדוגמה תאונת הדרכים התרחשה היום ואילו הניזוק בתאונת הדרכים נפטר כעבור שנה  נוכח העובדה כי לא הצליח להשתקם ולהחלים מהתאונה הקטלנית. במצב דברים זה רשאים בני המשפחה, כמובן כל מקרה יש לבחון לגופו, לבקש פיצוי כספי בשל עזרת צד ג׳ והוצאות רפאויות שהוציא המנוח במהלך השנה ממעוד התאונה ועד יום הפטירה.

בקצרה – עזרת צג ג׳ הכוונה היא לעזרה של בני המשפחה, כן ניתן לבקש תשלום מחברת הביטוח בעד זמן זה שהקדישו בני המשפחה בעזרה לנפגע בתאונת הדרכים וכן גם כמובן תשלום בעד מטפלת, סייעת שהייתה נחוצה לניזוק בתאונת הדרכים שהיה מרותק למיטה למשל.

בנוסף יש לדעת כי כאב והסבל של המנוח בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית מזכה את היורשים בפיצוי כספי.

כן בית בית המשפט יכול לפסוק במקרים מתאימים פיצוי כספי לעיזבון / היורשים בעד הוצאות שהוציאו לצורך לוויה וקבורת המנוח שנהרג בתאונת הדרכים…

מתי להסכים להסכם פשרה מחברת הביטוח כאשר מדובר במוות בעקבות תאונת דרכים

בנוסף נשאלתי מתי יודעים שיש להסכים לפיצוי כספי שמציעה חברת הביטוח בעקבות תאונת הדרכים שנגמרת עם מוות ?

על שאלה זו אני מתקשה בינתיים להשייב כי הפיצוי הכספי נקבע בהתאם לפרמטרים אישים של כל מנוח ולכן אני מתקשה לתת כלל אצבע שיכול להתאים לכל המקרים – אולי הפתרון הטוב ביותר הוא פשוט לפנות לעורך דין שידע להעריך את היקף הפיצוי הכספי שמגיע לכם בעקבות תאונת הדרכים והמוות של המנוח.

זכרו ידע הוא כוח ! 

חשוב לציין כי כל מקרה תאונה יש לבחון לגופו באופן פרטני ולכן אני ממליץ כי תפנו לעורך דין העוסק בתאונת דרכים ועבודה.

[wpforms id="138" title="true" description="true"]