פגיעה בעמוד שדרה בעקבות תאונה – כמה אחוזי נכות מקבלים בעקבות פריצת דיסק | פורום תאונת דרכים ועבודה

היום בפורום תאונת דרכים ועבודה אענה על השאלה של ריטה העוסקת בבלט דיסק כתוצאה מתאונת דרכים.

למעשה מדובר בשאלה נפוצה שנשאלתי עליה רבות – מה הם הזכויות של ניזוקים בעקבות פגיעה בעמוד שדרה בעקבות תאונת דרכים או תאונת עבודה. אתייחס גם לסוגיה של איך מחשבים אחוזי נכות בעקבות פריצת דיסק / בלט דיסק.

כמובן כאשר אנחנו מדברים על תאונת דרכים או תאונת עבודה שבה ניזוק עמוד השדרה לא ניתן שלא להתייחס לנכות נוירולגית כתוצאה מהפגיעה ולהשלכות הישירות על השיקום של הניזוק.

תאונת דרכים פגיעה בע״ש המותני – בקע דיסק בגובה L4-5 ו L5-S1

אתחיל ממקרה אמיתי שקרה כאשר אישה בת 28 עברה שתי תאונות דרכים. התאונה הראשונה בשנת 2005 והתאונה השניה בשנת 2008. בתאונה הראשונה האישה נחבלה בע״ש המתני לייתק דיוק – בקעי דיסק בגובה L4-5 ו- L5-S1 עם לחץ טקלי ושרשי מימין. המומחה קבע בחוות הדעת שלו שנגרמה לנזיוקה 15% נכות צמיתה.

ואילו בעקבות התאונה השניה העריך המומחה בחוות הדעת שלו כי הנכות הינה 10% בגין הגבלה בטווח ע"ש מתני וכן 10% נוספים בגין גירוי שרשי ותוצאותיו.

סה"כ 19% בשקלול ובניכוי 15% שניתנו בגין תאונת דרכים קודמת בשנת 2005. נכותה בגין התאונה ב בשנת 2008 עומדת על 4%.

חשוב לציין כי לאחר הפסיקה החדשה של בית המשפט העליון ניתן להעניק נכות בגין פריצת דיסק גם לפי הגבלה בתנועה וגם בתוספת לגירוי שרשי או חסר נוירולוגי.

נכות רפואית בעקבות תאונת דרכים – פגיעת בעמוד שדרה בעקבות תאונה

בית המשפט קבע כי במקרה לעיל של האישה שניזוקה בתאונת דרכים בעקבות פגיעה ע״ש המתני כדלקמן:

בהינתן כל האמור, ראיתי להעמיד את נכותה הרפואית הכוללת של התובעת בגין שתי התאונות על 19%, כאשר 13% מהנכות (במעוגל כלפי מעלה) ישויכו לתאונה הראשונה ואילו ששת האחוזים הנותרים (6%) (בעיגול כלפי מטה) ישויכו לתאונה השנייה.

על מנת להבין את ההבדל בין נכות רפואית לנכות תפקודית ואיך זה משפיע בפועל על הפיצוי הכספי לניזוק בתאונת דרכים או תאונת עבודה היכנס ללינק – > מה ההבדל בין נכות רפואית ונכות תפקודית | איך קובעים נכות תפקודית.

נכות תפקודית בעקבות תאונת דרכים – פגיעה בעמוד שדרה והפיצוי הכספי בפועל שמגיע לניזוק

כפי שהסברתי לעיל המומחה קבע כי בעקבות שתי התאונות הנכות הרפואית עומדת על 19%. האם זה אומר כי הנכות התפקודית גם כן עומדת על 19% ?

אז זהו שלא !

האישה שניזוקה בעקבות תאונת הדרכים כמובן טוענת כי הנכות התפקודית גבוה יותר מהנכות הרפואית או לכל הפחות זהה לה דהיינו 19%. בית המשפט קבע קדלקמן כאשר העמיד את הנכות התפקודית על 12% בלבד :

כי הגם שלנכותה של התובעת השפעה על תפקודה, עדיין לאור קריירת העבודה אותה פיתחה מאז התאונות מבלי שהוכח כי נגרם לה הפסד שכר כלשהו (נהפוך הוא שכרה רק עלה), כי נכותה התפקודית נמוכה מזו הרפואית ובמכלול הנסיבות וראיתי להעמידה על 12%.

למעשה אני טוען כי אם הניזוק שעבר תאונת דרכים או תאונת עבודה ונגרם לו נזק לעמוד השדרה וכתוצאה מכך נקבעה לו נכות רפואית x על מנת לטעון לנכות תפקודית זהה ואף גבוה יותר – על הניזוק לשכנע את בית המשפט כי כושר התיפקוד שלו ירד דרסטית בעקבות התאונה – שכר נמוך יותר + עדים שיכולים להעיד כגון המעסיק כי הניזוק מתקשה לבצע מטלות שכל עובד אחר באותו תפקיד מבצעה או כי נדרש העובד להתאמות מיוחדת לצורך ביצוע עבודתו כן ניתן להיעד בני משפחה, חברים, קולגות.

לסיכום – כפי שלמדנו בעקבות פגיעות בעמוד שדרה בעקבות תאונת דרכים ושאלת אחוזי נכות שמקבלים בעקבות פריצת דיסק – חבלה בע"ש המותני – יש קשר הדוק לשאלת הנכות התפקודית.

וזה בדיוק מה שאני תמיד מנסה להסביר לקולגות וגם ללקוחות שלי – נכות רפואית היא חשובה וקריטית להערכה של הנזק הפיזי שנגרם לניזוק בתאונה ונכון הרופא בחוות הדעת שלו יכול לרשום הכל – אבל – בסופו של יום מי שקובע את הנכות התפקודית זה בית המשפט.

אסור לנו לשכוח את החשיבות הגדולה של הנכות התפקודית. בדוגמה לעיל ראיתם עד כמה היא קריטית לצורך חישוב הפיצוי הכספי שמגיע לניזוק בעקבות פגיעה בעמוד השדרה בעקבות תאונת דרכים.

חשוב לציין כי כל מקרה תאונה יש לבחון לגופו באופן פרטני ולכן אני ממליץ כי תפנו לעורך דין העוסק בתאונת דרכים ועבודה פיצוי כספי לניזוק בעקבות נזק גוף.

בנוסף מוזמנים לקרוא בהרחבה אודות כאבי גב כתוצאה מהרמת משקל כבד בעבודה.

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.

עובד נפל ממלגזה האם תאונת דרכים שהיא תאונה עבודה המזכה בפיצוי כספי

התקף לב בזמן עבודה פיצוי כספי ביטוח לאומי פורום תאונת עבודה

כאבי גב כתוצאה מהרמת משקל כבד בעבודהתביעת ביטוח חיים בשל אובדן כושר עבודה
שיחה קשה עם המעסיק שהובילה את העובדת לדיכאון – הוכרה כפגיעה בעבודה
פיטרו אותי מהעבודה בזמן מחלה האם חוקי ?
התעללות נפשית במקום העבודה מצד הבוס או העובדים האם עילה להתפטרות וקבלת פיצוי
כספי
אובדן כושר מס הכנסה | מיסוי תשלומים המתקבלים מביטוח אובדן כושר עבודה