התפטרות עקב בעיה רפואית כגון מחלה או מצב בריאותי לקוי – מזכה בפיצוי פיטורין ?

היום נענה על השאלה העוסקת בזכויות עובדים בעיקר בסוגיה המתמקדת פיצויי פיטורין עקב קושי בריאותי. העובד רוצה לסיים לעבוד במקום העבודה עקב בעיה רפואית. נשאלת השאלה האם מדובר בהתפטרות והאם במצב שכזה זכאי העובד לקבל פיצוי פיטורין?

התפטרות עקב בעיה רפואית מזכה פיצוי

החוק קובע: התפטר עובד לרגל מצב בריאותו הוא או של בן-משפחתו, ולאור הממצאים הרפואיים, תנאי העבודה ושאר נסיבות העינין הייתה סיבה מספקת להתפטרות – רואים לעניין פיצויי פיטורים את התפטרותו כפיטורים.

חשוב להדגיש כי הנטל להוכיח כי מצב הבריאות השתנה לרעה הוא על העובד. לכן יש צורך לתמוך את הטענה במסמכים רפואיים ולא כל אישור מרופא יכול להספיק. אני אישית ממליץ לפנות לרופא תעסוקתי להוכחת מצב רפואי שמונע את המשך העבודה של העובד ולקבל אישור מהרופא התעסוקתי, שבדק את העובד קודם לסיום עבודתו. חשוב להדגיש אין זה אומר שאישור מרופא של קופת חולים לא יכול להספיק.

מתי להודיעה למעסיק על התפטרות

הרבה מהעובדים עושים את הטעות הנפוצה ומעמידים את המעסיק בפני עובדה שהם לא מגיעים יותר למשמרת החל ממחר עקב מחלה או כל בעיה רפואית אחרת. אני ממליץ להודיע למעסיק מראש על סיבת ההתפטרות ועל כוונתו להתפטר עקב מצבו הבריאותי על מנת לאפשר לו להמשיך להעסיק את העובד בתפקיד אחר ההולם את מגבלותיו הרפואיות.

לסיכום – פיצוי פיטורין עקב מגבלה רפואית

העובד רשאי בתנאים מסוימים ( כל מקרה יש לבחון לגופו ) לסיים את עבודתו במקום העבודה ולבקש מהמעסיק פיצויי פיטורים היות ובהתאם לחוק רואים את התפטרותו של העובד כפיטורים. רק זכרו שמומלץ לשתף את המעסיק לפני הפיטורין וכמובן לתמוך את הבקשה במסמכים רפואיים מתאימים.

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.

[wpforms id="138" title="true" description="true"]