תאונה של אופניים חשמליים עם הולך רגל

היום אנחנו נדבר על הסוגייה שאנחנו נשאלים עליה רבות – תאונה של אופניים חשמלים עם הולך רגל + עדכון חדש מהפסיקה שיכול מאוד לעזור להולכי הרגל בקבלת הפיצוי הכספי.

רוכב האופניים יכול לפגוע בהולך הרגל על המדרכה, במעבר חציה ואפילו בפארק. כאשר אופניים חשמליים פוגעים בהולך רגל במהירות של 35 קמ"ש התאונה יכולה להיות מאוד קשה.

רוכב אופניים חשמליים פגע בהולך רגל וגרם לו נזק גוף

מי ישלם את הפיצוי להולך הרגל בעקבות התאונה עם האופניים החשמליות

כבר עתה נאמר שהסגוייה של תאונת אופניים חשמליים היא מורכבת – מורכבת מאוד.

מחד גיסא ניתן לומר שמדובר בתאונת דרכים ומאידך גיסא בעל האופניים החשמליים שיכול להיות גם קטין / ילד או עובד זר לא באמת יש לו ביטוח חובה שיכול לכסות את הנזקים הפיזים שנגרמו לגופו של הולך הרגל בעקבות ההתנגשות עם רוכב האופניים החשמליים.

אם לרוכב האופנים החשלמיות אין ביטוח חובה וסביר מאוד להניח שאין לו פוליסת ביטוח המכסה את הנזקים של התאונה. אז כיצד רוכב האופניים שהינו קטין או עובד הזר יכול לשלם פיצוי כספי בשל נזק גוף שנגרם להולך רגל שיכול להגיע גם לסכומים של – 350 אלף ₪ ויותר.

חמור המקרה כפליים כאשר רוכב האופניים נמלט מזירת התאונה ולהולך הרגל אין אפשרות לזהות את זהות הפוגע. במצב דברים זה נשאלת השאלה מי יפצה את הולך הרגל בשל נזק הגוף שנגרם לו.

האינטרס של הולך הרגל הוא לטעון שמדובר בתאונת דרכים

השאלה הקריטית באמת – מתי הולך הרגל שניזוק בתאונה הולך לראות באמת את הכסף?

במצב דברים זה האינטרס של הולך הרגל לטעון שמדובר בתאונת דרכים ולתבוע את קרנית ובטח שלא להתנהל מול רוכב האופניים החשמליים שהיכולת הכלכלית שלו לפצות את הולך הרגל נמוכה מאוד או הזהות שלו כלל לא ידוע היות והוא נמלט מהמקום.

אנחנו נדגיש כי נכון להיום זה לא יהיה קל להוכיח שתאונה עם רוכב אופנים חשמליים היא תאונת דרכים.

לא קל זה לא אומר שזה בלתי אפשרי וכבר היום שופטים התחילו לקבוע שבמקרים מסוימים תאונה בין רוכב אופניים חשמלים להולך רגל תוכר כתאונת דרכים וניתן לתבוע את קרנית במקרים אלה לצורך קבלת פיצוי כספי.

איך קרנית קשורה לתאונה עם רוכב האופנים החשמלים?

תחילה נבין מי היא קרנית – קרנית הינה תאגיד ציבורי שהוקם מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. קרנית מטפלת בנזקי גוף בלבד ומפצה נפגעי תאונות דרכים שאין בידם לתבוע מבטח היכול לפצותם על הנזק והסבל שנגרמו להם, במקרים המנויים בחוק.

כאשר מדובר בתאונת דרכים ואין לנהג הרכב הפוגע במקרה שלנו רוכב האופניים פוליסת ביטוח חובה בתוקף על מנת לפצות אותנו כספית על נזק הגוף שנגרם בעקבות התאונה – פונים אנחנו לקרנית או ליתר דיוק תובעים את קרנית ודורשים לקבל פיצוי כספי בעקבות התאונה עם רוכב האופניים.

בקצרה נסביר שלאחר שקרנית תשלם להולך הרגל את הפיצוי הכספי בשל התאונה. היא תבוא בדרישה כספית אל רוכב האופניים החשמליות בגין כל ההוצאות שהיא שילמה להולך הרגל.

עדכון מהפסיקה רוכב אופניים חשמליות והולך רגל

בית המשפט דן בסוגיה של תאונה בין אופניים חשמליות לבין הולך רגל והתייחס לקושי של הולך הרגל לקבל פיצוי כספי בשל נזק גוף שנגרם לו בעקובת התאונה מרוכב האופנים.

בית המשפט אמר כי: "אינטרס הציבור מחייב הגדרה ברורה וחד משמעית של אופניים חשמליים כרכב מנועי לפי חוק הפלת"ד. כך לפחות נאפשר לציבור הולכי הרגל פיצוי מפגיעת כל רכב אלה".

היכנס ללינק על מנת לקרוא בהרחבה אודות ⇐ קמפיין של רופאי בית החולים איכילוב נגד שימוש באופניים חשמליים.

הצטרפו לקבוצת פייסבוק המנוהלת על ידי משרדינו העוסקת בנזיקין עדכונים בפיצוי. למען קהל הלקוחות דובר השפה הרוסית אנו מנהלים קבוצה נפרדת – Адв.Таль Раби- Возмещение ущерба.

[wpforms id="138" title="true" description="true"]